دهمین دوره آموزشی راهنمایان گردشگری بین المللی در استان اردبیل برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،قادر تقی زاده معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: دهمین دوره راهنمایان گردشگری فرهنگی بین‌المللی در پژوهشکده مدیریت صنعتی استان اردبیل از تاریخ 20 آذر ماه آغاز شده و در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی افزود : دوره مذکور در 486 ساعت و شامل دو بخش دروس پایه و تخصصی است که تعداد ساعات دروس پایه 206 ساعت شامل 161 ساعت آموزش تئوری و 45 ساعت آموزش عملی است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد: آموزش‌ها شامل سرفصل‌های شناخت صنعت گردشگری، جغرافیای جهانگردی ایران، نقشه خوانی، آشنایی با میراث فرهنگی و هنرهای سنتی و آشنایی با فرهنگ و اقوام ایران زمین است.

تقی زاده گفت: شرکت کنندگان با مبانی اکوتوریسم، فنون و مهارتهای تورگردانی، مدیریت بحران و پاسخ به شرایط اضطرار، اخلاق حرفه‌ای گردشگری و الگوهای رفتاری، اصول سخنوری و  فن بیان، قوانین و مقررات گردشگری، اصول و مبانی تفسیر میراث فرهنگی و طبیعی، کاربرد فناوری اطلاعات در سفر، آشنایی با تاریخ سیاسی اجتماعی معاصر آشنا می‌شوند.

وی افزود: دروس تخصصی به مدت 280 ساعت  که 187 ساعت آن تئوری و 93 ساعت آن عملی  است با سرفصل‌های معماری ایران و جهان، شناخت اماکن تاریخی ایران، آشنایی با جغرافیای طبیعی ایران، فنون و مهارتهای تورگردانی در محیط‌های فرهنگی و تاریخی با تاکید بر تورهای ورودی و خروجی و فرهنگ عامه برگزار می‌شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: علاوه بر این  آشنایی با تاریخ ایران (قبل از اسلام)، شناخت وزه های ایران، واژگان و اصطلاحات گردشگری فرهنگی، فرآیند صدور کارت، زبان تخصصی و شناخت روحیات ملل در بخش تخصصی گنجانده شده است.

تقی زاده تاکید کرد: علاقه‌مندان جهت شرکت در دوره راهنمایان فرهنگی داخلی و بین المللی می‌توانند به پژوهشکده مدیریت صنعتی و علاقه‌مندان به راهنمایان بوم گردشگری داخلی و بین المللی به موسسه تدبیر گستران اردبیل مراجعه کنند.

وی گفت: شهریه دوره‌های مذکور با توجه به نامه ابلاغی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طبق آخرین تغییرات اعمال شده است که در سه تعرفه راهنمایان فرهنگی، بوم‌گردشگری و زمین گردشگری دریافت می‌شود.

 

انتهای پیام/ع

دوره راهنمایان گردشگری فرهنگی بین‌المللی486 ساعت است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.