كم نيستند افرادی كه در جامعه با استفاده از شگردهای خاص دست به كلاهبرداری می زنند و مردم نيز ندانسته قربانی فرصت طلبی آن ها می شوند.

قربانی شگرد خاص كلاهبرداران نشويدبه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ مريم مدرس دانشگاه بود . بعد از اتمام كلاس و پاسخ به سوالات برخی از دانشجويان كلاس را ترك كرد كه ناگهان گوشی موبايلش زنگ خورد ،آن سوی خط صدای مردی را شنيد كه گفت: شما بعلت پرداخت اينترنتی قبض موبايل خود برنده يك سفر به مكه شديد ، حال مي توانيد اين مبلغ را كه 5 ميليون تومان می باشد بصورت بليط رفت و برگشت و هزينه هتل دريافت نموده يا اينكه بصورت نقد به حساب شما واريز شود.

مريم با خشحالي موضوع را با همسرش در ميان گذاشت و تصميم گرفت جايزه را نقدا و از طريق واريز به حساب دريافت نمايد. در تماس بعدی فرد ناشناس به وی گفت بايستی بعنوان برنده اين جايزه يك مصاحبه تلفنی راديويی با شما انجام گيرد .


در حين اين مكالمات بعضا از دور صدای گوينده های مطرح راديو و تلويزيون به گوش مريم می رسيد كه اطمينان خاطر وی را دو چندان ميكرد.


همچنين از وی خواسته شد تا بعلت رايگان بودن تماس تلفنی ارتباط را قطع نكند و در محل دستگاه عابر بانك حاضر گردد و به توصيه های آنها جهت واريز پول به حسابش عمل نمايد .


در ابتدا از وی خواسته شد تا مانده حساب كارت خود را به صورت دو رقم دو رقم با صدای بلند بخواند و دكمه واريز را انتخاب كرده و كدی كه فرد ناشناس می گويد را وارد دستگاه نمايد. بعد از اتمام اين كار مريم با ديدن نام و مشخصات خود كه بر روی دستگاه عابر بانك پديدار شد با اطمينان خاطر دكمه تاييد را فشار داد ، غافل از اينكه كلاهبردار آن سوی خط با اين شگرد توانست كليه موجوی حسابش را خارج كند.


نكته اين جاست كه چرا مريم نميدانست برای واريز پول به حسابش تحت هيچ عنوانی نياز به حضور مقابل دستگاه عابر بانك نمی باشد.


در همين رابطه سرهنگ يدا... حسن پور رئيس پليس آگاهی استان گفت: اين روزها متاسفانه شاهد تماس های فراوان و تحت عنوان برنامه های راديويی و تلويزيونی هستيم.


هشدار جدی پليس اين است كه به هيچ عنوان برای واريز پول به حسابتان نياز به حضور فيزيكی در مقابل دستگاه عابر بانك نيست و گرفتار اين شگرد و حقه نشويد.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.