دو دفتر خدمات الکترونیک قضایی با هدف خدمت رسانی بهتر به مردم در شهر تاکستان افتتاح شد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ این دفاتر با هدف ارائه خدمات قضایی بهتر و ارائه مشاوره راه اندازی شد.

افتتاح دفتر خدمات الکترونیک قضایی در تاکستان

حجت الاسلام قدرتی رئیس کل دادگستری در مراسم راه اندازی این مراکز، کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی و کاهش جمعیت کیفری را از اولویت‌های دستگاه قضا ذکر کرد.

رئیس کل دادگستری استان همچنین با امام جمعه تاکستان دیدار کرد.

حجت الاسلام قدرتی افزود: نباید با انتقاد‌های غیر منصفانه مردم را به دستگاه قضایی بی اعتماد کرد، چراکه مردم دستگاه قضایی را مهمترین عامل اجرای عدالت و پشتیبان حقیقت می‌دانند.

آیت الله اسلامی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه تاکستان در این دیدار به نقش مهم و تاثیر گذار دستگاه قضا در برقراری نظم و امنیت و همچنین اجرای عدالت اشاره کرد و گفت: با احقاق حق مردم ضمن تامین امنیت، اعتماد مردم به دستگاه قضا بیشتر می‌شود.

افتتاح دفتر خدمات الکترونیک قضایی در تاکستان

امیرجعفر تقی پور رییس دادگستری شهرستان تاکستان هم در این دیدار تعداد پرونده‌های وارده به دستگاه قضایی این شهرستان را در هشت ماهه امسال ۲۳ هزار و ۶۷۹ پرونده اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تعداد ۱۰۲ فقره کاهش داشته است.

تقی پور افزود: افزایش ۵ درصدی خروجی پرونده‌ها در سال ۹۶ و ابلاغ الکترونیکی از جمله دستاورد‌های دادگستری شهرستان تاکستان در سال جاری است.

رییس دادگستری تاکستان بیشترین پرونده‌های موجود در محاکم قضایی این شهرستان را مربوط به طلاق، اعسار از هزینه پرداخت دادرسی و مطالبه وجه چک بیان کرد.

تقی پور تصریح کرد:با وجود فضای مجازی پرونده‌هایی با موضوع توهین و افترا نیز با افزایش قابل توجهی روبرو بوده است .

به گفته وی پرونده‌های ورودی به دادسرا‌های شهرستان تاکستان نیز با ۲۵ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/

راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در شهرستان تاکستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.