مسجد اولین مکانی است که در مدینه به دست پیامبر بنا شد و با جاذبه ی والای خود توانست بسیاری از جوانان را به سوی خود فراخواند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  مسجد اولین مکانی است که در مدینه به دست پیامبر بنا شد و این مسجد نبوی بود که به کانون مسلمانان به ویژه جوانان مبدل گردید و با جاذبه ی والای خود توانست بسیاری از جوانان را به سوی خود فراخواند.

جوانان ما دوست دارند که در مکانهایی به همراه هم سن و سالهای خودشان به سرببرند چرا که آنان سرشار از شور و نشاط اند.

مسجد،نخستین پایگاه پیامبرمهربانیها

به همین منظور گفتگویی با یکی از ائمه جماعات مساجد همدان مسجد 14معصوم(ع) داشتیم که ایشان با اشاره به اینکه مسجد مکان پرورش جوانان است گفت: با اشاره به ویژگی‌های یک مسجد موفق و پویا در جذب جوانان اظهار کرد: ما معتقدیم مساجد نیاز دارند خود را به روز کرده و با فضای فرهنگی، هنری و اجتماعی جامعه متناسب باشند و امکانات لازم را فراهم کرده و زمینه‌ساز پُر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان باشند.

وی ادامه داد: از آن سو نیز اعتقاد داریم اگر مسجدی این امکانات را نداشت یا نتوانست هزینه کند، حداقل موضوعی که می‌تواند رعایت کند و در نظر داشته باشد، اخلاق حسنه است.

بالا بردن جذابیت مساجد و برآورده ساختن نیاز های برحق جوانان

سید صادق حسینی اظهار داشت : در حقیقت رعایت اخلاق حسنه نیاز به هزینه‌ای ندارد و امری دشوار و پیچیده نیست و می‌توان با این عنصر جوانان و نوجوانان بسیاری را به این مکان مقدس جذب کرد، به عبارت بهتر ما اگر به مشی و سیره پیامبر اکرم(ص) در مواجهه با جوانان باز گردیم، متوجه می‌شویم آن حضرت چند اصل را در این باره رعایت می‌کردند که ما نیز باید آنها را ملاحظه کنیم.

مسجد،نخستین پایگاه پیامبرمهربانیها

این کارشناس علوم دینی با اشاره به اصول رفتاری پیامبر اسلام (ص) و سیره ایشان در برخورد با جوانان گفت: «اخلاق حسنه، پناه دادن به جوان، برقراری ارتباط با زبان خودِ جوان، اقناع‌کردن فکر و اندیشه او و ارتباط مستقیم با فطرت بیدار جوان» از اصول اساسی بود که آن حضرت (ص) در این خصوص رعایت می‌کردند و در سیره نبی اکرم (ص) موج می‌زد و با همین ابزار و بدون داشتن کمترین امکاناتی توانستند، قلب‌های جوانان را تسخیر کنند.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان این که یکی از اصول برخورد با جوان تغافل و ندیدن است، خاطرنشان کرد: گاه باید خطا و اشتباه جوان را ندید و اجازه داد خود او متوجه اشتباهش شود لذا نباید عرصه مسجد را بر او تنگ کرد و موجب گریز او از خانه خدا شد.

 مسجد،نخستین پایگاه پیامبرمهربانیها

در ادامه مختاری از نماز گزاران مسجد چهارده معصوم با ابراز خرسندی از این مسجد گفت: وقتی می بینیم فرزندانمان در مسجد حضور دارند خدا رو شکر می کنیم و این باعث شده که افراد خانواده ما تمام در نماز جماعت و برنامه های مسجد حضور داشته باشند.

محمدی دیگر نماز گزار این مسجد گفت:حضور خانواده ها تاثیر گذار است و همچنیین با برپایی برنامه های فعال فرهنگی و ورزشی در جذب نوجوانان مفید می باشد.

مسجد،نخستین پایگاه پیامبرمهربانیها

می توان با بالا بردن جذابیت ظاهری و باطنی مساجد و برآورده ساختن نیاز های برحق جوانان مساجد را به قطب جذب و پرورش جوانان مومن انقلابی بدل نمود و راه نفوذ جهان غرب را بر آنان سد نمود و دشمنان را در راه رسیدن به نقشه های شومشان نا امید ساخت و زمینه پیشرفت مسلمانان را مهیا نمود.

انتهای پیام/خ

مسجد کانون پرورش فرزندان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.