عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:تیم مذاکره کننده یک سیاست کلان را نمایندگی می‌کرده، بنابراین ادعای موگرینی نباید موجب تنش‌های حزبی در کشور شود.

تیم مذاکره کننده نماینده سیاست کلان کشور بودحشمت فلاحت‌پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اظهارات موگرینی در مورد نیم بند مقدمه برجام و درخواست تیم مذاکره کننده ایرانی برای گنجاندن آن در متن این توافق، اظهار کرد: موگرینی به عنوان نماینده سیاست خارجی اروپا سعی دارد به هر نحو ممکن برجام را حفظ کند و به همین دلیل از برجام در هر شرایطی دفاع می‌کند و حتی آمریکایی‌ها را دلخوش نگه  می‌دارد تا برجام حلقه وصل ارتباط با ایران  باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: این توافق از دیدگاه غربی‌ها ابزاری برای کنترل ایران محسوب می‌شود؛ اما  اصل قضیه این است که برجام یک برنامه جامع است و می خواهد به یک اختلاف پایان دهد.

فلاحت‌پیشه ادامه داد: کارشکنی‌های موجود در مسیر تحقق برجام  به  این اختلافات پایان نداده و هنوز سوءظن‌هایی در این رابطه باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه موگرینی اگر به دنبال حفظ برجام است باید به آمریکا فشار بیاورد و تحریم‌ها علیه ایران شکسته شود، تصریح کرد: طرح مسائل جدید با ایران و باز کردن باب مذاکره جدید در این شرایط  نه تنها مشکلاتی را حل نمی‌کند بلکه مسائل را افزایش خواهد داد.

فلاحت‌پیشه یادآور شد: کلیت برجام در روح خود رژیمی بود تا همکاری  بین‌المللی را ارتقا دهد؛ اما آمریکایی‌ها رژیم شکنی کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، خاطر نشان کرد: معتقدم تیم مذاکره کننده  یک سیاست کلان را نمایندگی می‌کرده  و مصالح ملی را مد نظر داشته است، بنابراین این عادت کشورهای اروپایی است که همواره به دنبال ایجاد تفرقه هستند و نباید به خاطر ادعای موگرینی در ایران چالش حزبی و سیاسی ایجاد شود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار