دانشجویان کارشناسی مهندسی برق دانشگاه تفرش ربات لیفتراک هوشمند ساختند.

دانشجویان جوان تفرشی ربات لیفتراک هوشمند ساختند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛   یونس ملکوتی خواه، وحید حسینی و مهدی زنجیربند دانشجویان کارشناسی مهندسی برق الکترونیک و عضو تیم رباتیک دانشگاه تفرش با سرپرستی دکترعلی محمد فتوحی عضو هیات علمی این گروه موفق به طراحی و ساخت ربات لیفتراک هوشمند شدند.

این ربات به دو صورت دستی و خودکار قابل کنترل است و قابلیت کنترل از راه دور به فاصله ۱۰۰ متر را دارد و این فاصله قابل ارتقاء به یک کیلومتر است.

یونس ملکوتی خواه یکی از اعضای این تیم با بیان اینکه الگوی حرکتی ربات در حالت خودکار برای رسیدن به محل بار قابل تعیین است گفت: از دیگر قابلیت‌های این ربات، قابلیت لیفت خودکار است و فاصله خود را با جعبه بار تنظیم و خود را عمود بر جعبه قرار داده و محل قرار گیری چنگک‌ها را بر روی پلات بار مشخص وجعبه را بلند می‌کند و با تخمین وزن جعبه در صورتی که نتواند جعبه را بلند کند، پیغام خطا می‌دهد.

لکوتی خواه افزود: برای طراحی و ساخت این ربات در بخش نرم افزاری ۱۰ هزار خط برنامه نویسی انجام شده است ودر بخش سخت افزاری، یک برد مبتنی بر میکروکنترلر، ماژول‌های ارتباط از راه دور رادیویی، سنسور ژیروسکوپ و شتاب سنج و فاصله سنج‌های فراصوت و مادون قرمز و شفت انکودر‌های نوری استفاده شده است.


انتهای پیام / ج


ساخت ربات لیفتراک هوشمند در دانشگاه تفرش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.