مدیرکل دامپزشکی استان همدان از فعالیت و اعزام ۶ اکیپ مایه کوبی دام عشایر استان همدان به استانهای خوزستان، ایلام و لرستان خبر داد.

فعالیت ۶ اکیپ عملیاتی دامپزشکی همدان برای مایه‌کوبی دام‌ عشایربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمودرضا رسولی مدیرکل دامپزشکی استان همدان با اشاره به انواع واکسن های دامی استفاده شده در این طرح گفت: ۶ اکیپ مایه کوبی از شهرستان های استان همدان برای مایه کوبی دام های عشایر استان همدان در استانهای خوزستان، ایلام، لرستان اعزام شدند که اقدام به مایه کوبی دام های عشایر علیه بیماری های آبله، شاربن، طاعون نشخوارکنندگان کوچک، تب برفکی، بروسلوز و اکتیما     می کنند.

وی با بیان اینکه خدمت رسانی به قشر زحمتکش عشایر از اولویت های کاری اداره دامپزشکی است، افزود: دامپزشکی استان همدان طی چند سال گذشته با اعزام گروه های واکسیناسیون به مناطق عشایری نسبت به مایه کوبی دام ها در این مناطق اقدام کرده است.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان عنوان کرد: با توجه به اینکه عشایر همدان در فصل سرما و به منظور زمستان گذرانی دامهای خود را به استانهای گرمسیر مانند خوزستان، لرستان و ایلام مهاجرت می دهند اداره کل دامپزشکی استان همدان سالهاست به منظور پیشگیری از انتشار و انتقال بیماری های واگیر دامی به استان همدان و استان های مسیر کوچ در فصل قشلاق دامهای عشایر را علیه انواع بیماری ها با اعزام اکیپ های فعال مایه کوبی می کند.

رسولی گفت: طی این برنامه در مجموع ۶۰۰ خانوار با جمعیت دامی ۳۵۰ هزار راس گوسفند و بز مدنظر قرار دارند و در مدت ۴۵ روز پرسنل ادارات دامپزشکی استان همدان به صورت فشرده در دو نوبت صبح و عصر اقدام به مایه کوبی این دامها می کنند.

وی با اشاره به انواع واکسنهای دامی استفاده شده  در این ماموریت گفت: اکیپ واکسیناسیون اداره کل دامپزشکی استان همدان در استان خوزستان نسبت به مایه کوبی دامهای عشایر علیه بیماری های آبله، اکتیما، شاربن، تب برفکی، بروسلوز و طاعون نشخوارکنندگان کوچک اقدام می کند.

انتهای پیام/ص.ف

6 اکیپ مایه کوبی دام عشایر به 4 استان کشور اعزام شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.