50 درصد از سفرهای شهری در اصفهان با وسایل نقلیه شخصی انجام می شود .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رییس شورای شهر اصفهان گفت:با توجه به پدیده وارونگی هوا در کلانشهرهای کشور و تعطیلی مدارس در تهران،  اصفهان نیز در مرز آلودگی شدید قرار دارد که امیدواریم با همکاری شهروندان و  انجام اقدامات مناسب شاهد بهبود هوای شهر باشیم.

فتح الله معین در جلسه علنی امروز شورای شهر اصفهان  با اشاره به تاثیر شهر الکترونیک در کاهش سفرهای درون شهری افزود: براساس آمار گیری های موردی ،آمار حمل و نقل شهرداری اصفهان نشان دهنده این است که به ازای هر نفردو سفر در روز انجام و ۴ میلیون سفر از ساعات ابتدایی تا آخرین ساعات شب انجام می شود.

وی  اضافه کرد: ۵۰ درصد از این سفرها با وسایل نقلیه شخصی ،  ۱۸ درصد بااتوبوس ، ۱۴ درصد با تاکسی، ۱۰ درصد با موتورسیکلت و ۴ درصد با دوچرخه  انجام می شود که این آمار نگران کننده است و در روزهای آلوده شاهد آثار آن در شهر هستیم.

رییس شورای شهر اصفهان با اشاره به اینکه  در مرکز شهر اصفهان به دلیل وجود میراث فرهنگی ، امکان توسعه معابر برای تردد خودروها وجود ندارد گفت : باید  تا حد امکان از حمل و نقل عمومی برای تردد استفاده کنیم، در بیشتر کشورهای خارجی  ۷۰ درصد سفرهای شهری با وسایل حمل و نقل عمومی انجام می شود.

 فتح الله معین افزود: به همت شهرداری و شورای شهر اصفهان اقدامات لازم برای توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی ایجاد شده که این اقدامات هزینه‌های زیادی را در برداشته و برای ادامه آن نیازمند کمک‌ها و یارانه‌های دولتی هستیم بنابراین از نمایندگان مجلس انتظار داریم در این راه گام های موثری بردارند.

وی گفت : ۵۰ درصد یارانه حمل و نقل شهری از سوی شهرداری ها پرداخت می شود در صورتی که پیش از این شهرداری یک سوم، دولت یک سوم و مردم هم یک سوم این هزینه ها را می پرداختند، از زمانی که پرداختی های دولت کاهش یافت شهرداری ها مجبور به برداشتن بخش زیادی از این بار شدند.

رییس شورای شهر اصفهان تاکید کرد: به دلیل حذف بودجه دولتی برای حمل و نقل عمومی، اکنون ۶۰ درصد هزینه اتوبوس را شهرداری پرداخت می‌کند تا نرخ بلیط اتوبوس در حد معمولی نگه داشته شود.

فتح الله معین به توسعه مترو اشاره کرد و گفت: با تلاش های صورت گرفته خط اول مترو مراحل نهایی خود را طی می کند و در حال حاضر قطارهای شهری از شهرک قدس تا میدان آزادی تردد می کنند، البته تمامی ایستگاه ها مورد استفاده نیستند که در این باره جلسات متعددی با سازمان قطار شهری و شهرداری برگزار شده و امید است موانع رسیدن مترو به آخرین نقطه یعنی ایستگاه صفه رفع شود.

وی ادامه داد: قراردادهای لازم برای ساخت خط سوم مترو با بنیاد مستضعفان بسته شده و تا جایی که من اطلاع دارم برای مذاکره بر سر جزئیات آن افرادی به تهران سفر کرده اند بنابراین انتظار داریم که این موضوع به نحو احسن با کمک نمایندگان مجلس پیگیری شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار