رئيس پليس فتا استان کرمان گفت: زن جوانی که از طریق فضای مجازی اقدام به برداشت غير مجاز از حساب بانكی همسر خود می نمود ، دستگیر شد.

برداشت از حساب توسط همسر دومبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ سرهنگ امين يادگار نژاد، رییس پلیس فتا کرمان گفت : در پی شکایت مردی به اين پليس و اعلام اينكه مدتی قبل از حساب بانكی ام طی چندين فقره مبلغ 19 ميليون ريال برداشت شده است كه پرونده با موضوع برداشت غير مجاز از حساب در دستور کار این پلیس قرار گرفت.


وی افزود: با انجام تحقیقات علمی ، پلیسی و با بررسی‌های به عمل آمده توسط کارشناسان این پلیس مشخص شد مبلغ فوق جهت خريد اينترنتي به صورت طلا و جواهر صورت گرفته و در نهايت شخصی كه اقدام به برداشت از حساب شاكی را نموده است همسر دوم شاكي بوده كه از طريق فعال كردن رمز دوم اقدام به خريد اينترنتی نموده است.


وی اظهار داشت: در همین راستا و با هماهنگی مقام قضایی متهم دستگیر كه در ابتدا منكر هر گونه بزه ارتكابي بوده ولي با توجه به ادله موجود، در بازجویی‌های انجام شده به جرم خود اعتراف و بيان نمود چون در مرحله متاركه بوده اند به جهت انتقام جويي از وی اخاذی نمود است.


يادگار نژاد در اين خصوص تصريح كرد: هر گونه اعمال مجرمانه توسط افراد خاطی در فضای مجازی توسط پليس فتا پيگيری خواهد شد پس می طلبد كه افراد نسبت به رفتارهای خود در فضای مجازی دقت بيشتری داشته و از انجام هر گونه جرمی خودداری نمايند.


ايشان بيان داشتند : اما اگر افراد بخواهند با انگيزهايی مثل تسويه حساب شخصی ، انتقام جويی و اخاذی عمل كنند علاوه بر اينكه مشكل حل نمی شود احتمال به وجود آمدن مشكلاتی بدتر نيز وجود دارد.


وي دراين باره افزود : در نگهداری اطلاعات حساس و مهم خود به ويژه اطلاعات بانكي بسيار دقت كنيد و رمز های خود را در اختيار همگان قرار ندهيد و آنها را به صورت دوره ای تغيير دهيد.


وی در پايان افزود: در صورت فعال بودن سامانه پيامكی حساب خود به محض اينكه تراكنشی توسط حساب شما صورت گيرد از آن مطلع شده و اگر تراكنش غيرمجاز باشد سريع تر می توان آن را پيگيری كرد.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.