مدیر کل محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: سرشماری زمستانه پستانداران در استان هر ساله با شروع فصل سرما در مناطق تحت مدیریت این اداره کل انجام می‌شود.

سرشماری زمستانه پستانداران دراستان  به پایان رسیدنیره پورملائی مدیرکل محیط زیست سیستان و بلوچستان درگفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  گفت: هر ساله به منظور بررسی وضعیت گونه‌های جانوری و برآورد جمعیت حیات وحش، سرشماری از گونه‌های شاخص جانوری در طبیعت و مناطق تحت مدیریت استان سیستان و بلوچستان انجام می‌شود.

وی افزود: در همین راستا سرشماری زمستانه پستانداران استان شامل گونه‌های شاخص علفخوار در مناطق تحت مدیریت و طبیعت پهناور سیستان و بلوچستان توسط تیم‌های متخصص استان با بیتوته‌های شبانه روزی و استقرار در ده‌ها زیستگاه تعیین شده، انجام شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: این سرشماری در ۷ منطقه حفاظت شده و شکار ممنوع توسط کارشناسان محیط طبیعی، یگان حفاظت و با همکاری همیاران محیط زیست از گونه‌های جانوری استان از قبیل: جبیر، قوچ، میش، کل و بز صورت پذیرفته است.

پورملائی اشاره کرد: در برخی مناطق آمار گونه‌ها افزایش اندکی داشته، اما در مجموع تغییر محسوسی نسبت به آمار سال‌های گذشته مشاهده نمی‌شود.

انتهای پیام/ع

سرشماری زمستانه پستانداران دراستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار