به منظور هم‌افزایی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه، تفاهم‌نامه همکاری بین ادره‌کل کتابخانه‌های عمومی و سازمان ورزش و جوانان استان همدان منعقد شد. 

تفاهم‌نامه همکاری بین ادره‌کل کتابخانه‌‌ها و سازمان ورزش و جوانان منعقد شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ عاطفه زارعی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان ارتباط سازمان‌های مختلف را در گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی موثر دانست و اظهار کرد: کتابخوانی می‌تواند جوانان را از آسیب‌های اجتماعی برهاند و راه زندگی درست را به آنها نشان دهد.

وی با بیان اینکه سال گذشته نشست کتاب‌خوان با موضوع ازدواج با همکاری سازمان ورزش و جوانان برگزار شد که بسیار مهم و اثرگذار بود، گفت: می‌توان با برنامه‌ریزی‌های گسترده اقدامات بیشتری در این زمینه انجام داد که مطمئناً اثربخشی خوبی در بطن جامعه خواهد داشت.

زارعی ضمن بیان اینکه با هدایت و فضای کار دادن به جوان‌ها می‌توان طرح‌های نو و مهمی را به سرانجام رساند»، افزود: سمن‌ها با اقشار مختلف جامعه به طور مستقیم در ارتباط هستند که می‌توان با تدابیر لازم از ظرفیت آنها در راستای گسترش فرهنگ مطالعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی قدم‌های مهمی برداشت.

وی با تاکید به اینکه «اگر به دنبال رشد پایدار هستیم باید به حوزه فرهنگ توجه بیشتری داشته باشیم»، خاطرنشان کرد: ریسک پذیری، انرژی بالا، علاقمندی و شور جوانی سمن‌ها در اجرای کارها اثربخش است.

در ادامه این جلسه،اسد الله ربانی مهر؛ معاون فرهنگی و امور جوانان استان همدان نیز با بیان اینکه «در حوزه آموزش فرهنگ مطالعه، سازمان‌ها، ادارات، خانواده‌ها و در مجموع همه اقشار نقش آفرین هستند»، اظهار کرد: یکی از سازمان‌های پیشرو که می‌تواند در این حوزه یاری‌رسان باشد، اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی است.

ربانی، خاطرنشان کرد: در نظر خواهیم داشت تا یک روز و یک ساعت مشخص را به کتابخوانی اختصاص دهیم تا علاقمندان به کتاب و کتابخوانی در این حوزه برای دریافت مطالب متنوع علمی فرهنگی، برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.

وی با تاکید به اینکه «تشکل‌های مردم نهاد ظرفیت و انرژی بالایی در حوزه‌های مختلف نظیر ارتقای فرهنگ مطالعه دارند»، تصریح کرد: ‌امیدوارم با همکاری و بهره‌گیری از نیروهای جوان و مستعد، گستره کارهای فرهنگی در حوزه کتابخوانی توسعه پیدا کند.

ربانی با اشاره به اینکه «نگاه به جوانان و حمایت از آنها اثرگذار است»، افزود: هرجاکار سخت بوده، توسط جوانان توانمند، مشتاق و محجوب به دور از هرگونه بروکراسی اداری به خوبی حل شده است که از دوران انقلاب تاکنون در نمونه‌های فراوانی این موضوع ثابت شده است.

انتهای پیام/ش.و

کتاب خانه عمومی استان با اداره ورزش و جوانان تفاهم نامه همکاری بست

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار