وزیر علوم، تحقیقات و آموزش فناوری گفت: حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل چهار از اولویت‌های وزارت علوم محسوب می‌شود.

حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل چهار از اولویت‌های وزارت علومبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و آموزش فناوری در اختتامیه‌ هجدهمین‌ نمایشگاه‌ دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار‌ که امروز در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد‌ با اشاره به این موضوع که این رویداد‌ مهم‌ هر ساله‌ سبب رشد و صعود امیدوار‌کننده کشور می‌شود، گفت: نقطه عطف‌ علمی و پژوهشی کشور وجود همین دستاوردهای‌ امیدوارکننده‌ است امروزه ما حرکت پر شتاب‌ خود را آغاز کرده‌ایم و به سمت صعود به قله بلند علمی و پژوهشی هستیم‌.

وزیر علوم، تحقیقات و آموزش فناوری با اشاره به این موضوع که دانشگاه‌ها به سمت رشد و پژوهش‌ رفته‌اند، اظهار کرد: روند پژوهشی‌ دانشگاه‌های سراسر کشور‌ سبب شده‌ تا امروز ما به سمت دانشگاه‌های نسل‌ سوم برویم‌ و این حاصل همکاری دانشجویان‌ و پژوهشگران‌ کشور است و همچنین از جمله اهداف اصلی وزارت علوم در سال‌های آینده رسیدن به سطح دانشگاه‌های نسل چهارم‌ است‌.

در حوزه قراردادهای‌ تجاری‌ جهش‌ قابل توجهی‌ داشته‌ایم

وی‌ با بیان اینکه بسیاری از طرح‌های امسال این نمایشگاه‌ جدید هستند‌، اظهار کرد: برای تجاری‌سازی کردن‌ این طرح‌های جدید‌ اقدامات امیدوارکننده‌ای‌ انجام شده است. امروزه‌ افزایش‌ ارقام‌ قراردادها‌ اهمیت‌ بسیار زیادی دارد و می‌بینیم‌ که نسبت به سال گذشته در حوزه قراردادهای‌ تجاری‌ جهش‌ قابل توجهی‌ داشته‌ایم.

غلامی خاطرنشان کرد: به مراکز علم و فناوری سطح کشور باید به صورت جدی نگاه شود‌، من به عنوان وزیر علوم از سایر وزارتخانه‌ها و معاونت علم و فناوری رئیس‌ جمهور تقاضا می‌کنم تا به توسعه‌ کسب‌ و کارهای‌ فناورانه‌ توجه داشته باشند‌.

وزیر علوم، تحقیقات و آموزش فناوری تصریح کرد: ایجاد بازارهای‌ خارجی‌ برای شرکت‌های دانش‌بنیان‌ حائز اهمیت است و تشکیل‌ این بازار برای فناوران‌ و شرکت‌های دانش بنیان از جمله اولویت‌های اصلی است‌.

وی با اشاره به این موضوع که امروز‌ فرصت‌های مناسبی برای‌ شرکت‌ها و فناوران‌ ایجاد شده است، یادآور شد: امیدواریم‌ در کنار یکدیگر‌ بتوانیم‌ سبب پیشرفت‌ کشور‌ شویم‌.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار