نماینده مردم ورامین گفت: بیان برخی اظهارات در نطق‌های نمایندگان ملت جایگاه مجلس و مردم را تنزل می‌دهد.

نعمتی و جلالی موضع خود را در اصولگرایی روشن کنند/ برخی اظهارات در نطق‌ها در شأن مجلس نیستبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدحسین نقوی‌حسینی نماینده مردم ورامین در تذکری خطاب به مطهری نایب رئیس دوم مجلس که اداره ساعاتی از جلسه را برعهده داشت، گفت: یک نماینده براساس ماده 79 می‌تواند بدون رعایت نوبت تا 5 دقیقه صحبت کند و رئیس جلسه می‌تواند براساس ماده 81 اگر نماینده از دستور خارج شد، دوبار به وی تذکر دهد و در صورت عدم رعایت اخطار دهد.

وی ادامه داد: یعنی جایی برای خاموش کردن تریبون در آئین نامه پیش بینی نشده است، هیئت رئیسه به دلیل قسمی که خورده‌اند، باید به آئین‌نامه عمل کنند.

نماینده مردم ورامین با اشاره به قطع میکروفن خود در ارائه تذکر 79 که پیش از این در جلسه امروز اتفاق افتاده بود تأکید کرد: وقتی میکروفن بنده باز شد، یعنی می‌توانستم ماده 79 را تذکر دهم و شما هم بعد از 5 دقیقه درباره آن اظهارنظر کنید.

وی تأکید کرد: بنده درباره نطق کواکبیان و محمود صادقی صحبت کنم، زیرا در جایگاه مجلس و مردم نبوده و شأن آن را تنزل می‌دهد، زیرا بیان اینکه مجلس عصاره شورای نگهبان است، در حقیقت توهین به مردم و مجلس و همچنین توهین تلویحی به شورای نگهبان خواهد بود.

نقوی‌حسینی با اشاره به نطق کواکبیان اظهار کرد: بنده اصولگرا هستم به روحانی رأی ندادم و نخواهم داد؛ عملکرد وی را هم قبول ندارم، اما باید حرف‌هایی که از تریبون مجلس می‌زنیم براساس منطق باشد.

نماینده مردم ورامین با تأکید بر اینکه حجت‌‌اسلام مصباحی مقدم اصولگرا هست یا نیست، افزود: کاظم جلالی و بهروز نعمتی اصولگرا هستند یا خیر؟ اگر اصولگرا نیستند اعلام کنند که اصولگرا نیستیم و اگر اصولگرا هستند اینها از روحانی حمایت کرده و در انتخابات برای پیروزی وی ستاد برپا کردند، این افراد به نام اصولگرای معتدل فعالیت کردند، اگر اصولگرا نبودند و این کار را کردند که خیلی بد است.

نقوی‌حسینی در ادامه تصریح کرد: هیئت رئیسه به آئین‌نامه عمل کند، حدود 180 نماینده سوال از رئیس جمهور را درباره موسسات مالی و اعتباری را امضاء کرده‌اند، چرا مجلس را تضعیف می‌کنید؟

نماینده مردم ورامین تاکید کرد: میلیون‌ها نفر به دلیل این موسسات مالی گرفتار هستند و رئیس جمهور باید پاسخگو باشد. اکنون طلبکاران افضل توس از اصل سودشان برداشت می‌کنند و اصل پولشان را هم کم می‌کنند.

علی مطهری در پاسخ به تذکر نقوی‌حسینی گفت: شما اولا در آخر بحث‌تان از موضوع تذکر خارج شدید و دیگر آنکه در نوبت اول که خواستار ارائه تذکر 79 بودیم، بنده پرسیدم آیا همان تذکر آقای ادیانی که شما اعلام کردید، خیر.

وی ادامه داد: بعد از باز کردن تریبون شما حدود 1 دقیقه تذکر 79 دادید که بنده باید نظم جلسه را رعایت می‌کردم، لذا تریبون شما را قطع کردم و اگر از ابتدا اعلام می‌کردید تذکر شما درباره نطق کواکبیان است، ما مشکلی نداشتیم و می‌توانستیم 5 دقیقه حرف خود را بگوییم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد ترابی
۲۲:۲۴ ۲۶ آذر ۱۳۹۶
بابا شما را به خدا قسم این سهام عدالت منو بدهید داروهایی همسرم تمام شده پول ندارم برم حلال احمر رشت دارو بگیرم همسرم پیوند کلیه شدند باید دارو را سر وقت بخورند به روح شهدایی مدافع حرم قسم به فاطمه زهرا سلام الله قسم ندارم کمکم کنید
آخرین اخبار