هیات پارلمانی پاکستان که به هدف گسترش رابطه‌ بازرگانی و ترانزیتی به کابل سفر کرده است، بر ضرورت اعتماد سازی میان دو کشور تاکید کرد.

تاکید هیات پاکستانی بر ضرورت اعتماد سازی میان کابل و اسلام آبادبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، هیات پارلمانی پاکستان که به هدف گسترش رابطه‌ بازرگانی و ترانزیتی به کابل سفر کرده است، بر ضرورت اعتماد سازی میان دو کشور تاکید کرد.

این هیات ۱۹ نفری با هیات اداری مجلس نمایندگان افغانستان دیدار کرد.

شازیه ماری، عضو هیات پارلمانی پاکستان گفت: مردمان دو کشور غم و اندوه مشترک دارند و ما از دردی که مردمان دو کشور همه روزه متحمل می‌شوند آگاه هستیم و آن را با گوشت و پوست خود درک می‌کنیم. ما هم اکنون با یک شرایط خیلی خطرناک در پاکستان رو به رو هستیم. به همین دلیل ما می‌خواهیم در برابر این مشکل‌ها، در کنار ما مبارزه کنید و ما را در این شرایط خیلی دشوار تنها نگذارید.

به باور خانم ماری، برای یک پاکستان مرفه و باثبات، یک افغانستان مرفه و باثبات نیاز است و راه حل در دست مردمان دو کشور است.

وی اظهار داشت: درست است که اعتماد میان دو کشور کاهش یافته است و این یک ماموریت آسان نیست، اما به زمان نیاز دارد؛ آنچه من و هیات همراهم را امیدوار می‌کند تمایل و خواست مردمان دو کشور برای داشتن روابط خوب است. من نمی‌‎توانم بگویم همکارهای پاکستان خوب یا بد است، اما آنچه نیاز است دوستی و محبت میان دو کشور است.

در این دیدار عبدالرئوف ابراهیمی، رئیس مجلس نمایندگان گفت که پاکستان عامل بی‌ثباتی در افغانستان است و اسلام آباد اراده‌ای برای دستیابی به صلح و ثبات در افغانستان و منطقه ندارد.

در چند سال اخیر رابطه بازرگانی و ترانزیتی افغانستان و پاکستان به دلیل ایجاد مشکل‌ فراروی بازرگانان افغان از سوی پاکستان، و مسدود کردن چند باره مرز‌ها از سوی این کشور کاهش یافته است.

از سوی دیگر رابطه بازرگانی و ترانزیتی افغانستان از طریق دهلیزهای هوایی و زمینی و حتی دریا، بندر چابهار، با هند، ایران و همسایه شمالی افغانستان، سبب نگرانی پاکستان شده است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: افغانستان ، پاکستان ، کابل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار