طرح‌های فناورانه دانشگاه‌ها در هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار به نمایش درآمده است.

رونمایی از طرح‌های فناورانه در نمایشگاه پژوهشبه گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در حاشیه هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار از طرح های فناورانه رونمایی شد.

ارائه طرح سامانه ملی کار آموزی درغرفه سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران

طرح سامانه ملی کار آموزی که توسط سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران طراحی و ساخته شده است در هجدهمین نمایشگاه دستاورد های پژوهش و فناوری و فن بازار در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفته است.

این سامانه با هدف مدیریت کلان و به منظور تسریع و تسهیل در امر جایابی کار آموزان و ایجاد تعامل میان دانشگاه ها و مراکز صنعتی طراحی و راه اندازی شده است.
مجری طرح هدف از این طرح را ارتباط میان دانشگاه ها و صنایع برشمرد و گفت: تسهیل و تسریع فرایند جایابی، صرفه جویی در هزینه ها و کاهش مراجعات، اطلاع رسانی به دانشجویان و اطلاع رسانی به مسئولان از اهداف رونمایی از این طرح است.

ارائه طرح میکروسکوپ اتوماتیک در دانشگاه صنعتی شریف

دستگاه میکروسکوپ اتوماتیک که توسط دانشگاه صنعتی شریف طراحی و ساخته شده، در هجدهمین نمایشگاه دستاورد های پژوهش و فناوری و فن بازار در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفته است.

این دستگاه برای عکسبرداری از نمونه های آزمایشگاهی به صورت اتوماتیک با حرکت خودکار stage در جهت محور x وy طراحی و ساخته شده است.

این دستگاه به دلیل دارا بودن منابع و فیلتر های نوری مختلف قابلیت عکسبرداری از نمونه های فلورسنت را دارا است.
همچنین این میکروسکوپ دارای رزولوشن بسیار بالا و دقت حرکتی ۲۰ میکرون و مجهز به نرم افزار کنترل دستگاه از طریق کامپیوتر است.

ارائه طرح وکیوم فورمینگ درغرفه دانشگاه جامع علمی کاربردی

دستگاه وکیوم فورمینگ که توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی طراحی و ساخته شده در هجدهمین نمایشگاه دستاورد های پژوهشی و فناوری و فن بازار در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفته است.

این طرح به شکل ورقه های فلزی است که می تواند هر قالب دلخواهی را به اجرا در آورد.

کیومرث کریمی مجری طرح در این زمینه گفت: این ورقه ها قادر است برای قالب های داخل یخچال؛ کفی داخل اتومبیل و حتی قالب سنگ و سرامیک هرگونه طرحی را با صفحات وکیوم آماده قالب زنی کند.

این طرح توسط مرکز علمی کاربردی قند کرج وابسته به دانشگاه جامع علمی کاربردی رونمایی شده است.

ارائه طرح اگزوکوپتر غریق نجات در مرکز کیفیت اندیشی نوآور وابسته به دانشگاه جامع علمی کاربردی

دستگاه اگزوکوپتر که توسط مرکز کیفیت اندیشی نوآور وابسته به دانشگاه جامع علمی کاربردی طراحی و ساخته شده است در هجدهمین نمایشگاه دستاورد های پژوهش و فناوری و فن بازار در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفته است.

دستگاه اگزوکوپتر غریق نجات دارای دو کاربرد سم پاشی و غریق نجات است که در دانشگاه جامع علمی کاربردی ساخته شده است.
رضا خسروی مجری این طرح گفت: این وسیله قادر است موقعیت مصدوم را شناسایی کرده و با ارسال بویه یا حلقه نجات بالا سر مصدوم حلقه را پرتاب کرده تا مصدوم بتواند تا رسیدن نیروی کمکی روی سطح آب باقی بماند.

وی در ادامه افزود: این وسیله در صنعت کشاورزی نیز به عنوان سمپاش به کار می رود.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار