سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: طبیعت زندگی عشایری مانع از ارائه خدمات بهداشتی درمانی مطلوب به جامعه عشایری نیست و آنان از خدمات بهداشتی و درمانی بهره‌مند هستند.

خدمات ویژه بهداشتی و درمانی به عشایر شهرستان دیر ارائه می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد آخوندی ‌صبح شنبه در بازدید از مناطق عشایرنشین منطقه چاهکت آبدان اظهار داشت: خدمت رسانی به قشر محروم عشایر امری لازم و وظیفه خدمتی ما است که شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر در این زمینه پیش قدم بوده است.

وی با بیان اینکه عشایر شهرستان دیر از نعمت خدمات بهداشت و درمان برخوردار هستند، گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده و تشکیل تیم‌های سیار بهداشت و درمان و حضور آنان در مناطق عشایری خدماتی از قبیل واکسیناسیون، مراقبت کودکان و مادران باردار، کلرسنجی و کلرزنی آب، بهداشت مدارس و بهداشت روان ارائه می‌شود.

وی افزود: تیم‌های سیار متشکل از پزشک، ماما، کاردان بهداشت محیط و مبارزه با بیماری‌ها هر ماه به طور مستمر و به موقع با مراجعه به مناطق عشایرنشین این شهرستان خدمات بهداشتی و درمانی لازم را برای مردم ارائه می‌دهند.

خدمات‌دهی تیم‌های سیار در مناطق عشایری

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با اشاره به خدمات‌دهی تیم‌های سیار بهداشت و درمان اظهار داشت: طبیعت زندگی عشایری مانع از ارائه خدمات بهداشتی درمانی مطلوب به جامعه عشایری نیست و آنان از خدمات بهداشتی و درمانی بهره‌مند هستند.

وی خاطرنشان کرد: دولت در چند سال اخیر توجه ویژه‌ای به عشایر داشته و در حال حاضر نیز تلاش گسترده‌ای برای بهبود وضعیت بهداشت و درمان این قشر صورت گرفته و امیدوار هستیم که بتوانیم خدمات لازم را ارائه کنیم.

آخوندی افزود: برگزاری جلسه بررسی مشکلات مناطق عشایری در منطقه عشایرنشین چاهکت و بازدید محیطی از وضعیت بهداشت و درمان عشایر نشانگر عزم جدی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر در ارائه خدمات مطلوب به جامعه عشایری شهرستان است.

وی یادآور شد: شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر پیش از این تعداد هفت چشمه سرویس بهداشتی در مناطق عشایری احداث کرده است که مورد استفاده عشایر قرار دارد و سعی بر آن است تا در حد امکان مشکل بهداشتی مناطق عشایری رفع شود.

توجه به بهداشت آب آشامیدنی و سلامت دانش‌آموزان

این مقام مسئول در شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با تاکید بر بهداشت محیط و استفاده از آب آشامیدنی سالم در مناطق عشایری گفت: علی‌رغم اینکه همکاران زحمتکش بهداشت محیط مراکز خدمات جامع سلامت آبدان و بردخون به طور مستمر مخازن آب را کلرسنجی و کلرزنی می‌کنند ولی به دلیل فقدان سیستم لوله‌کشی و استفاده از مخازن برای نگهداری بلند مدت از آب، متاسفانه آب آشامیدنی آنها در معرض آلودگی قرار دارد.

آخوندی مناطق عشایری را فاقد حمام بهداشتی دانست و اظهار امیدواری کرد: با توجه به آب و هوای منطقه و سردی هوا در فصل سکونت عشایر در منطقه، متولیان امر نسبت به رفع این معضل اقدام کنند.

وی در خصوص وضعیت بهداشت مدارس عشایری گفت: شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر توجه ویژه‌ای به بهداشت و سلامت دانش آموزان عشایری دارد و متناسب با وظایف خود خدمات لازم در راستای سلامت دانش آموزان ارائه می‌دهد.

چاهکت در ۱۵ کیلومتری شمال شهر آبدان و در دامنه کوه جاشک قرار دارد.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.