رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال گفت: تجربه زیاد کارلوس کی روش در بازی مقابل تیم های اسپانیا و پرتغال به تیم ملی ایران کمک می کند.

معینی: تجربه کی روش مقابل اسپانیا و پرتغال به کار تیم ملی می آید/برق شیراز هم نیم فصل اول قهرمان شد اما پایان فصل سقوط کردفریدون معینی در گفتگو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص ماجرای میزبانی تیم های ایرانی و عربستانی در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: ورزش از سیاست جدا است و سعودی ها نباید یک سری مسائل حاشیه ای را به نبود امنیت در ایران ربط دهند.
همه کشورها می دانند که هیچ مشکل امنیتی در ایران وجود ندارد و حتی کشورهای عراق، افغانستان و سوریه بازی های خود را در ایران برگزار می کنند. امیدوارم با پیگیری مسئولان مربوطه این مسئله هر چه زودتر حل شود و باشگاه های ایرانی بتوانند مقابل تیم های عربستانی در کشورمان به میدان بروند نه در کشورهای عمان یا امارات.

 وی با اشاره به قرعه ایران در جام جهانی روسیه و همگروهی با تیم های اسپانیا، پرتغال و مراکش گفت: من معتقدم که تیم ملی در جام جهانی 2018 روسیه با قرعه بسیار خوبی روبرو شده است ما با تیم های بزرگی همگروه شدیم که شاید سالها آرزو داشتیم مقابل آنها بازی کنیم و با تجربه رویارویی با چنین تیم هایی می توانیم آینده بهتری برای فوتبال کشورمان بسازیم.

معینی ادامه داد: کارلوس کی روش تجربه بالایی در عرصه مربیگری دارد و هدایت تیم های بزرگی مثل تیم ملی پرتغال را برعهده داشته است، این تجربه می تواند در جام جهانی به خصوص در بازی مقابل تیم های اسپانیا و پرتغال به کمک تیم ما بیاید. باید تدارکات ویژه ای برای تیم ملی در نظر بگیریم و در عین حال شرایط خاص باشگاه ها نیز باید در نظر گرفته شود. باشگاه ها در جایگاه خود حقوق و درخواست هایی دارند که باید مورد توجه قرار بگیرد و در مجموع باید تعامل خوبی بین تیم ملی و باشگاه ها شکل بگیرد.

 

شانس ما در جام جهانی به اندازه سایر تیم ها است

 وی افزود: چه کسی فکر می کرد تیم ملی فوتبال برزیل در جام جهانی 2014 در زمین خودی 7 گل از تیم ملی آلمان دریافت کند؟ یا مثلا شانس صعود آرژانتین به جام جهانی روسیه بسیار کم بود اما این تیم در نهایت توانست در بازی پایانی مقابل اکوادور با هت تریک لیونل مسی راهی جام جهانی شود. بنابراین فوتبال قابل پیش بینی نیست و شانس ما به اندازه سایر تیم ها است.

رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال در مورد لزوم حمایت از تیم ملی تصریح کرد: تیم ملی ایران جوان است و دارای کادرفنی با دانش و درجه یک و همچنین بازیکنانی مستعد و توانمند نیز هست. باید همه اهالی فوتبال دست به دست هم بدهند و کمک کنند تا تیم ملی در جام جهانی 2018 روسیه نمایشی عالی از خود ارائه دهد.

وی با اشاره به دعوت کارلوس کی روش از بازیکنان ایرانی متولد خارج از کشور گفت:  دعوت از بازیکنان ایرانی که در کشورهای دیگر به دنیا آمده اند به تیم ملی، مسئله ای طبیعی و مرسوم است که در فوتبال جهان نیز وجود دارد. من موافق دعوت این بازیکنان هستم و معتقدم حضور آنها می تواند به رشد و پیشرفت فوتبال ایران کمک کند.

 معینی درباره برنامه های پیش روی کمیته جوانان فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشغول اجرای طرح های استعدادیابی هستیم، علاوه بر این تیم های زیر 16 سال و زیر 23 سال نیز برای حضور در مسابقات پیش رو آماده می شوند.

وی ادامه داد: برای  بازیکنانی که در جام جهانی زیر 17 سال حضور داشتند برنامه های ویژه ای در نظر گرفته ایم تا این بازیکنان پس از درخشش در آن تورنمنت بزرگ، هرگز به حال خود رها نشوند و در آینده آنها را در ترکیب تیم ملی زیر 23 سال نیز ببینیم.اگر مسیر فوتبال ما درست باشد به مقصد خواهیم رسید. دریا همیشه آرام نیست و گاهی متلاطم می شود و سونامی هم رخ می دهد، باید با برنامه ریزی و تلاش روزهای بهتری را برای فوتبال کشورمان رقم بزنیم.

 

برق شیراز نیم فصل اول قهرمان شد اما در نهایت سقوط کرد

 معینی در پایان در مورد پیش بینی اش از تیم قهرمان لیگ هفدهم گفت: نتایج تیم ها در نیم فصل اول، نمی تواند جایگاه نهایی آنها در پایان فصل را تعیین کند. چند سال پیش تیم برق شیراز قهرمان نیم فصل شد اما در نیم فصل دوم نتوانست  نتایج قابل قبولی کسب کند و به لیگ دسته یک سقوط کرد، بنابراین هنوز برای پیش بینی قهرمان لیگ زود است و باید منتظر باشیم و ببینیم تیم ها در نیم فصل دوم چه نتایجی کسب می کنند.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار