مانور زیست محیطی با موضوع پیشگیری از مخاطرات زیست محیطی ریزش و نشت مایع مرکاپتان و روغن ترانس در شهر لاهرود اجرا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رئیس اداره حفاظت محیط زیست مشگین شهر گفت: در اين مانور زیست محیطی که با حضور کارشناسان شرکت گاز و اداره حفاظت محیط زیست مشگین شهر در محل ایستگاه  CGSتقلیل فشار گاز شهر لاهرود برگزار شد، کارکنان شاغل در شرکت گاز لاهرود با نحوه مواجهه با ریزش مایع مرکاپتان، روغن ترانس و روش جلوگیری از نشت و آسیب آن به محیط زیست آشنا شدند.

یوسف محمدی افزود: در این مانور با حضور به موقع کارکنان بهره برداری شرکت گاز شهرستان در محل ریزش مایع مرکاپتان فرضی و اقدام سریع در جهت برداشت و پاکسازی محل ریزش مرکاپتان، مانور آموزشی سریع و قابل قبولی از لحاظ ملاحظات زیست محیطی اجرا شد.

شایان ذکر است مرکاپتان که مایع بودار کننده گاز شهری به شمار می رود بشدت برای آبزیان و ماهی ها سمی بوده و هرگونه نشت آن به خاک و آب باعث بروز عوارض زیست محیطی شدید می گردد و همچنین تخلیه یا نشت روغن های کار کرده و یا روغن های سوخته ترانس در طبیعت و محیط زیست نیز ضایعات اسفناکی به بار می آورد.

 یک گالن روغن سوخته می تواند یک میلیون گالن آب پاکیزه را آلوده کند. همچنین حاصلخیزی خاک را کاهش داده، موجب اختلال در زندگی موجودات خاک و باعث خلل در پدیده فتوسنتز اکوسیستم آبزیان می گردد، که لزوم آمادگی و هوشیاری ماموران شرکت گاز در مواجهه با سوانح و حوادث اینچنینی در این مانور مورد یادآوری و بازآفرینی قرار گرفت.

انتهای پیام/ح

مانور زیست محیطی در مشگین شهر برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.