معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی استان همدان از تامین و خرید 375 مسکن تک‌معلولیتی برای مددجویان حائز شرایط در استان همدان خبر داد.

تامین و خرید مسکن برای مددجویان همدانیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حمیدالله فارسی ،معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی استان همدان با بیان اینکه ساخت مسکن دومعلولیتی جزو اقدامات شاخص بهزیستی است، اظهار کرد: تامین مسکن تک‌معلولیتی و خانواده بی‌سرپرست زیرپوشش سازمان بهزیستی نیز از جمله اقداماتی است که بخش جذب مشارکت‌های مردمی این سازمان در برنامه کار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه تامین مسکن دومعلولیتی در روستاها در سال 93 احداث 30 مسکن برای مددجویان بوده است، افزود: سال گذشته افزایش 110 سهمیه برای ساخت و تحویل اینگونه مساکن در روستاها برای دومعلولیتی‌ها صورت گرفته است.

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه در مجموع 140 سهمیه ساخت و تامین مسکن برای دومعلولیت‌ها در بهزیستی در نظر گرفته شده است، گفت: از این تعداد 122 مسکن سهم بنیاد مسکن در سامانه ثبت نام کرده‌اند که 82 نفر به بانک معرفی شده‌اند که از 64 انعقاد قرارداد 40 مورد پایان کار گرفته شده است.

وی در خصوص ساخت و تامین 375 مسکن تک‌معلولیتی برای مددجویان استان همدان خاطرنشان کرد: از این تعداد 236 سهمیه در بنیاد مسکن مستضعفان ثبت نام کرده‌اند؛ 151 نفر به بانک معرفی شده اند که از این تعداد 60 نفر پایان کار گرفته‌اند.

فارسی با بیان اینکه تسهیلات و کمک‌های بلاعوض در کلانشهرها برای ساخت مسکن روستایی برای افراد معلول 30 میلیون تومان است، یادآور شد: از این تسهیلات بلاعوض 15 میلیون تومان توسط بنیاد مستضعفان، 10 میلیون تومان توسط سازمان بهزیستی و 5 میلیون تومان نیز توسط انجمن خیرین تامین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای شهرهای زیر 25 هزار نفر این تسهیلات به 32 میلیون تومان می‌رسد که سهم بنیاد مستضعفان 15 میلیون است، بیان کرد: در روستاها این تسهیلات 18 میلیون وام بلاعوض برای ساخت مسکن است که 10 میلیون سهم بنیاد مستضعفان، 6 میلیون سهم سازمان بهزیستی و دو سهم نیز توسط بنیاد مسکن است.

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی استان همدان با بیان اینکه سهمیه دومعلولیتی احداث مسکن در شهرها 34 تاست اضافه کرد: هفت سهمیه از این تعداد مختص به شهرستان ملایر در ساخت پروژه دژین افلاک در 22 بهمن ماه امسال تحویل می شود.

وی تصریح کرد: از مجموع 34 مسکن 27 مسکن سهم مرکز استان بوده که همه خریداری شده و 21 مورد از آن امروز پرداخت شده است.

انتهای پیام/خ

تامین و خرید 375 مسکن تک‌معلولیتی برای مددجویان همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار