مردم تونس با جمع آوری یک میلیون امضا از پارلمان این کشور خواستند قانونی را به تصویب برساند که در آن عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به عنوان جرم شناخته شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه الاخبار لبنان، مردم تونس با جمع آوری یک میلیون امضا از پارلمان این کشور خواستند قانونی را به تصویب برساند که در آن عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به عنوان جرم شناخته شود.

با توجه به اقدامات سیاسی ضعیف مقامات عربی در محکومیت تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس، و فقدان گام‌های جدی در این زمینه، مردم تونس دست به این ابتکار جدید زدند.

در اقدامی مشابه، در نشست فوق العاده اتحادیه عرب در قاهره، رؤسای پارلمان های کشورهای عربی نیز گردهم آمدند تا تصمیم رئیس جمهور آمریکا را در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا به قدس، محکوم کنند. این در حالی است که هیچ گام جدی علیه این تصمیم ترامپ برداشته نشده است، اما در تونس فعالان سیاسی و مردم یک میلیون امضا جمع آوری کردند تا بر پارلمان این کشور فشار بیاورند تا قانونی را به تصویب برساند که عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را به عنوان یک جرم تلقی کند.

مردم تونس این اقدام را در اعتراض به دولت آمریکا انجام دادند. این فعالان تونسی ابتدا پویشی را در پایگاه‌های اجتماعی از جمله فیسبوک به راه انداختند و در آن از شهروندان تونسی خواستند یادداشتی را در این زمینه امضا کنند. شایان ذکر است این امضاها نه تنها بر پارلمان که بر دولت تونس نیز فشار وارد خواهد آورد تا قانون را اجرا کند.

انتهای پیام/

مخالفت مردم تونس با عادی سازی روابط با اسراییل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار