مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: نصف راه‌های روستایی آذربایجان غربی آسفالت نیستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،عبدالحسین علی اکبری گفت : هم‌اکنون فقط حدود 50 درصد راه‌های روستایی از آسفالت برخوردار هستند اما در روی دیگر قضیه در واقع 82درصد از جمعیت روستاییان استان راه آسفالت دارند و 18 درصد باقی مانده از این مزیت برخوردار نیستند.

وی افزود : در مجموع مشکلات بسیار زیادی برای نگهداری آسفالت‌ها به این اداره تحمیل شده است که برای این منظور در چهار شهرستان ماکو، شوط، پلدشت و چالدران برای 90 کیلومتر لکه‌گیری و روکش تامین منابع شده که به‌زودی پیمانکار آن انتخاب می‌شود و در شهرستان مهاباد هم برای 20 کیلومتر تامین منابع شده است.

علی اکبری اضافه کرد : در حوزه راهداری برای احداث  250کیلومتر راه، 35 کیلومتر آن اجرا شده و برای  95 کیلومتر آن هم پیمانکار انتخاب شده و برای 130 کیلومتر باقیمانده هم در زمستان امسال انتخاب پیمانکار انجام می‌شود و سال آینده مراحل عملیاتی آن شروع می‌شود.

از اسفند سال گذشته تا اردیبهشت‌ ماه برای حدود  2500 کیلومتر راه تامین علائم و نصب تابلوها و حفاظ‌ها انجام شده که در نهایت منجر به کاهش 9 درصدی تلفات انسانی در راه‌ها شده است که این عدد در راه‌های روستایی به 45 درصد هم می‌رسد .

انتهای پیام/ع

کاهش 9درصدی تلفات انسانی در جاده های آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.