استاندار اصفهان تنها راه خروج از رشد نامتوازن شهری راطراحی شهرها و عمران شهری در چهارچوب برنامه درازمدت توسعه پایدار دانست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن مهرعلیزاده امروز در هفتمین همایش بین المللی توسعه پایدار و عمران شهری در اصفهان اظهار داشت: انتخاب کارخانه ریسباف به عنوان محل برگزاری این همایش بسیار به جا بوده است و نشان دهنده سلیقه و روحیه مردم و فرهنگ دیرینه اصفهان است که لازم است در برپایی سایر برنامه‌ها نیز به مکان برگزاری، دقت نظر شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه رشد نامتوازن به تدریج می تواند مشکلات زندگی شهری را بیشتر کند، تصریح کرد: تاکنون در حفظ ارزش های فرهنگی و همچنین در نگهداشتن صنایعی همچون کارخانه ریسباف کوتاهی‌های زیادی شده است که در مسیر ساخت و ساز شهری از بین بردیم.

وی به تاریخچه کارخانه ریسباف اشاره کرد و گفت: این کارخانه در سال ۱۳۱۳ با مشارکت مردمی ساخته شده است و به عنوان یک شرکت خصوصی و با حمایت دولت فعالیت می کرده است.

مهرعلیزاده با اذعان به این نکته که اعتماد و اعتبار به بخش خصوصی در توسعه اقتصادی شهر اصفهان از دیرباز  وجود داشته است، ادامه داد: اگر چه در طول تاریخ بخش خصوصی تا اندازه‌ای به حاشیه رفته است اما وجود چنین کارخانه هایی نشان می دهد که بخش خصوصی در حوزه اقتصادی میدان دار بوده و دولت حامی آن بوده است.

وی با بیان اینکه در آن زمان سرمایه گذار کارخانه ریسباف بدنبال این بود که شهر اصفهان را منچستر ایران کند و بسیاری از صنایع را در اصفهان بسازد که به این هدف نیز رسیده است، ادامه داد: اصفهان همواره از دیرباز در حوزه صنعت نساجی حرف برای گفتن داشته است.

استاندار اصفهان افزود: شهر و شهروندی در فرهنگ ایرانی از دیرباز به صورت بسیار جدی مطرح بوده است به طوری که در شاهنامه از شهر به نام سیاوش گرد، به معنای شهری امن برای مردم و برای زندگی پر عزت و کرامت مردم یاد می‌شد.

وی تصریح کرد: زندگی امروز در شهرها به گونه ای شده که خیلی از آن عظمت و بزرگی که در تاریخ ایران برای شهر و شهروند قائل بودند یا دیده نمی شود یا به دست خود ما به فراموشی سپرده شده است.

مهرعلیزاده با اشاره به اینکه برگزاری این نوع نشست و همایش ها در فرآیند توسعه پایدار شهری به طور قطع نتیجه بخش خواهد بود، افزود: برنامه‌های عمران شهری باید به گونه ای باشد که از مهاجرت‌ بی رویه به شهر و تغییر شکل عمرانی شهرها و خارج کردن شهر از آن آداب دیرینه خود، پرهیز شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.