دبیرکل اتاق بازرگانی ایران در تبریز؛

ایجاد سازمان اس.پی.ایکس برای افزایش صادرات و تجمیع صنایع کوچک پیگیری می‌شود

دبیرکل اتاق بازرگانی ایران گفت:درایجاد سازمان اس.پی.ایکس برای افزایش صادرات و تجمیع صنایع کوچک پیگیری می‌شود که در ۱۰ استان مطالعه و یک استان عملیاتی شده است.

ایجاد سازمان اس.پی.ایکس برای افزایش صادرات و تجمیع صنایع کوچک پیگیری می‌شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛علیرضا اشرف  دبیرکل اتاق بازرگانی ایران ،ظهر امروز در همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور که در تالار پتروشیمی تبریز برگزار شد با اشاره به اینکه صادرات رکن اصلی اقتصاد کشورها است اظهار کرد: در مسیر صادرات، رکود در داخل و موانع زیادی وجود دارد که باید برطرف کند.

وی با بیان اینکه اولین مانع برای صادرکنندگان، تعرفه‌های دبلیو.تی.او است افزود: در حالی که برای کالاهای ایرانی تعرفه بیش از 25 درصدی اعمال می‌کند ولی برای سایر کشورها حدود 5 درصد تعرفه می‌گیرند که این موضوع توان رقابت را از صادرکنندگان ایرانی می‌گیرد.

دبیرکل اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه امروز بازار بازسازی سوریه وجود دارد و دولت باید رویکرد حمایتی از بخش خصوصی برای حضور در این بازار را داشته باشد گفت: فرانسوی‌ها از سال‌ها پیش شرکت‌هایی را در لبنان ثبت کرده‌اند که اگر روزی در سوریه آرامش حاکم شد، به سرعت وارد بازسازی شوند که ایران نباید از بازار رقابتی بازسازی سوریه عقب بماند.

اشرف تصریح کرد: در سوریه جوانان ما امنیت ایجاد کردند و خون دادند و باید امروز وزارت خارجه فعال شده و با دیپلماسی اقتصادی این بازار را برای بخش خصوصی ایران فراهم کند.

وی قبح سیاست‌زدگی در اقتصاد را مورد تاکید قرار داد و ادامه داد: شورای عالی امنیت ملی باید در هر تصمیم گیری، عواقب اقتصادی آن را هم در نظر بگیرد. در موضوع درگیری‌های منطقه همپیمانان ما مرزها و پایانه‌های خود را افزایش داد ولی ایران همه مرزها را بست و 50 درصد در صادرات ما اختلال ایجاد شد.

اشرف با بیان اینکه تلاش زیادی در شورای گفت‌وگو و اتاق‌های بازرگانی صورت می‌گیرد تا اطلاعات واقعی از نیازها و ظرفیت‌های بخش خصوصی به سه قوه ارائه شود خاطرنشان کرد: در همکاری صنایع کوچک وزارت صنعت و اتاق بازرگانی ایران، ایجاد سازمان اس.پی.ایکس برای افزایش صادرات و تجمیع صنایع کوچک پیگیری می‌شود که در 10 استان مطالعه شده و یک استان عملیاتی شده است.

انتهای پیام/خ

صادرات رکن اصلی اقتصاد کشورها است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.