مهم‌ترین اخبار ۱۳۹۶/۰۹/۲۴ سازمان حفاظت محیط زیست را با یک کلیک مشاهده کنید.

30 درصد مساحت ایران کوهستانی است/روستای «دِه تُرکمن» درمحاصره سگ های ولگردبه گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سازمان حفاظت محیط زیست در هفته‌ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در ادامه به آن می پردازیم.

درختان شناسنامه شهر هستند/ لزوم اختصاص 10 درصد از فضاهای شهری به فضای سبز توسط شهرداری

محمدحسین بازگیر رئیس اداره کل محیط زیست شهر تهران اظهار کرد: بر اساس قانون، متولی گسترش و توسعه فضاهای شهری و مسئول نگهداری از درختان و فضای سبز شهرداری است.

وی افزود: شهرداری بر اساس قانون هوای پاک  باید حداقل 10 درصد از مساحت فضای شهری را به فضای سبز اختصاص دهد.

 

نمک پاشی معابر شهری روشی ناسازگار با محیط زیست است

محمد حسین بازگیر رئیس محیط زیست شهر تهران گفت: نمک پاشی روشی ناسازگار با محیط زیست و مخرب است که مورد تایید محیط زیست نیست، سال هاست که در اغلب کشورهای دنیا دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرد و اگر به هر دلیل الزام و ضرورت آن به وجود آید ،باید ترکیب مناسبی از آن با شن و ماسه استفاده شود.

وی ادامه داد: نمک پاشی در فضاهای سبز و مجاورت درختان به هیچ عنوان صحیح نیست، چون باعث شوری آب، تغییر ترکیب آب های سطحی و زیرزمینی، تخریب بافت خاک و ایجاد مشکلات بسیار برای زیستمندان خواهد شد.

 

30 درصد مساحت ایران کوهستانی است

رئیس محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه حدود 30 درصد مساحت ایران را کوهستان‌ها تشکیل می‌دهند، گفت: کوهستان‌ها زیستگاه انسان‌ها هستند و بسیاری از روستاها و شهرها داخل همین کوه‌ها بنا شده‌اند.

 

روستای «دِه تُرکمن» درمحاصره سگ های ولگرد / مدیریت زباله های روستایی بر عهده شهرداری است

مهرداد کتال محسنی معاون فنی اداره کل محیط زیست استان تهران اظهار کرد: وجود سگ ها و گونه های مختلف حیات وحش در منطقه شمال شرق تهران به علت وجود پارک های جنگلی، مساله عادی است.

وی افزود: روستای ده ترکمن که در منطقه سرخه حصار قرار دارد نیز این شرایط در آن حاکم است.

کتال محسنی گفت: وجود سگ های ولگرد در منطقه شمال شرق تهران به دلیل گرسنگی این گونه ها است که جمع آوری آنها بر عهده شهرداری تهران است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار