رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: توسعه شهر اصفهان نباید به هویت این شهر لطمه بزند واگر چنین اتفاقی صورت گیرد، مشخصاً این توسعه پایدار نخواهد بود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید محمد بهشتی شیرازی امروز در هفتمین  همایش بین‌المللی توسعه پایدار و عمران شهری در اصفهان اظهار کرد: برگزاری این همایش را در کارخانه قدیمی ریسباف اصفهان نقطه عطف و نشانه مهمی در توجه مدیران شهری به مقوله توسعه پایدار خواند و خاطرنشان کرد: امروز وقتی صبحت از توسعه پایدار می‌شود به معنای تغییر رویکرد است؛ اصفهان در اصفهان بودن باید برای ما مهم باشد چراکه از ابتدای حکومت شاه عباس و پس از پایتخت شدن آن نیز همین موضوع مطرح بوده است.

وی افزود: در حال حاضر زندگی ما دچار ناپایداری شده‌ است و به دنبال شیوه‌هایی هستیم که از این وضعیت نجات پیدا کنیم؛ تا قبل از یک قرن اخیر هم با اصطلاح ناپایداری آشنا بوده‌ایم و این سؤال مطرح است که چرا حالا به فکر توسعه پایدار شهری افتاده‌ایم.

رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های توسعه پایدار منطقی بودن انسان‌هاست، ادامه داد: نشانه‌های خوبی از ظاهر شدن عوارض ناگوار اقدامات قبلی به وجود آمده است، طبیعت گاهی به بشر پس‌گردنی می‌زند تا متوجه صدماتی که به طبیعت آورده بشود.

به گفته بهشتی یکی از پایه‌های توسعه پایدار شهری، طبیعت است و تجربه زیست درون‌محیطی هر شهر از گذشته تاکنون نیز یکی از مهم‌ترین پایه‌های توسعه پایدار شهری  به شمار می رود.

 

انتهای پیام/م

 

تجربه زیست درون‌محیطی هر شهر لازمه توسعه پایدار شهری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار