دبیر اجرایی یازدهمین جشنواره سراسری داستان بانه ازارسال۲۰ اثر از چهار کشور خارجی به دبیرخانه این دوره ازجشنواره خبرداد.

  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمد صدیق کریمپور گفت:علی رغم اینکه جشنواره داستان بانه  هنوز بین المللی نشده است ولی ۲۰ اثربه زبان کردی از کشورهای فرانسه، انگلیس،کانادا و اقلیم کردستان عراق به دبیرخانه یازدهمین دوره جشنواره داستان بانه ارسال شده بود.
وی افزود: مسئله مذکور نشان می دهد با بین المللی شدن این جشنواره شاهد ارسال آثار بیشتری از کشورهای مختلف دنیا خواهیم بود.

کریمپوربیان کرد: در این دوره جشنواره قرار بود داستان نویسانی از اقلیم کردستان عراق ،تاجیکستان و افغانستان را دعوت کنیم که بنابردلایلی شرایط آن فراهم نشد.

دبیر اجرایی یازدهمین جشنواره سراسری داستان بانه یکی از دستاوردهای این دوره از جشنواره را ارسال ۷۰ درصد از آثار به صورت الکترونیکی ذکر کرد وافزود: در حال حاضر بالغ بر پنج هزار داستان که در طول یازده دوره برگزاری جشنواره داستان بانه به دبیرخانه  ارسال شده، آرشیو بندی شده است.

وی عنوان کرد: با توجه به پتانسیل های موجود در حوزه داستانی نویسی در این منطقه، درصدد ایجاد بنیاد ادبیات کردی و فارسی در بانه هستیم.

دبیر اجرایی یازدهمین جشنواره سراسری داستان بانه گفت:یکی از برنامه های ما در راستای برگزاری دوازدهمین دوره این جشنواره برگزاری کارگاه های آموزش داستان نویسی در شهرهای مختلف استان است تا خروجی این برنامه آموزشی درجشنواره مشاهده شود.

کریمپورگفت: در دوره  یازدهم از جشنواره داستان بانه در راستای تجلیل برخی از اساتید حوزه داستان نویسی هر کدام از نشست ها

را به نام یکی از این مفاخر نامگذاری کردیم.

انتهای پیام/م

 ۲۰ اثر خارجی به دبیرخانه جشنواره سراسری بانه ارسال شد

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.