توسعه استان‌های زاگرس میانی نیازمند عزم جدی همگانی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حسین سلاحورزی رئیس اتاق بازرگانی لرستان با اشاره به طرح توسعه منطقه زاگرس میانی گفت: این طرح مدت‌ها قبل در کمیسیون اقتصاد با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط مطرح و در این طرح از ۶ استان لرستان، کرمانشاه، کردستان، کهکیلویه و بویراحمد، چارمحال وبختیاری و ایلام نام برده شده است.

نایب رییس اتاق ایران به وجود ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خوب جغرافیایی و گردشگری در منطقه اشاره و تصریح کرد: باوجود اینکه نزدیک به ۹.۴ درصد از جمعیت کشور در این ۶ استان ساکن هستند، اما نقش مناسب و موثری سهم خوبی در توسعه یافتگی منطقه نداشته ایم.

سلاحورزی تصریح کرد: این منطقه در زمینه‌های دیگر‌مثل تولید گوشت قرمز و شیلات رشد قابل توجهی داشته، اما از سوی دیگر با وجود ۹۱ رودخانه دائمی در این منطقه سهم خوبی در بخش تخصیص آب وجود ندارد.

رئیس اتاق بازرگانی لرستان با اشاره به به نرخ بالای بیکاری، به طرح نجات صنعت استان، اشاره کرد و گفت: عمده مراحل پیگیری این طرح در سطح ملی است و نیاز به عزم جدی دارد همچنین عدم وجود زیرساخت‌ها در برخی شهرک‌های صنعتی در استان نیز سبب بروز مشکلاتی شده است که باید برای ایجاد این زیرساخت‌ها منابع مالی پیش‌بینی شده و مشکلات آن برطرف شد.

انتهای پیام/م

استان‌های زاگرس میانی نیازمند عزم جدی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.