رییس موسسه تحقیقات علوم شیلات کشور گفت: برنامه‌های اولویت دار ۵ ساله برای بخش خصوصی، پژوهشی و سایر بخش‌ها تهیه و تدوین شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛محمد پورکاظمیرییس موسسه تحقیقات علوم شیلات کشور، در مراسم تکریم و معارفه رییس مرکز آرتمیای کشور که در ارومیه برگزار شد، افزود: مؤسسه شیلات کشور با قدمتی صد ساله، از قدیمی‌ترین موسسات کشور بوده که از مهمترین رویکرد‌های آن، تحقیق و پژوهش دانش محور برای پیشبرد علم شیلات در کشور است.

وی افزود:برنامه‌های اولویت دار ۵ ساله برای بخش خصوصی، پژوهشی به ویژه تحقیقات آرتمیای آذربایجان غربی و سایر بخش‌ها تهیه و تدوین شود تا با مدیریت مشارکت ها، شاهد عملیاتی شدن برنامه‌ها باشیم.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۱۱ پژوهشکده و مرکز تحقیقات، ۱۲۰ آزمایشگاه تخصصی، ۲۵۰ عضو هیئت علمی و محقق و چندین ناوگان برای تحقق اهداف بزرگترین شبکه شیلات کشور تلاش می‌کنند که به همراه ۲۰ مؤسسه دیگر، زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی فعالیت می‌کنیم.

پورکاظمی با بیان اینکه مکلف به تولید هستیم و معتقدیم که دستاورد تحقیقات ما باید بر سفره مردم مشهود باشد، افزود: در رویکرد جدیدی که برای مؤسسه اتخاذ شده، ۶ وظیفه ابلاغی شامل پژوهش و تحقیق، تولید فناوری و دانش فنی، ترویج، آموزش به کاربران و بهره برداران، نظارت بر ترویج و ذخایر ژنتیکی و تهیه بانک‌های ژن را در دستور کار داریم.

این مسئول با اعلام اینکه به دنبال توسعه تشکیلات نبوده و درصدد بالا رفتن کیفیت کار‌ها هستیم، ادامه داد: دانش فنی موجود جهان در زمینه شیلات باید در مسیر صحیح بومی سازی شود و حلقه انتقال دانش نیز مرکز تحقیقات است.

مشاور ارشد رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی و مدیرکل دامپزشکی استان نیز در این مراسم ضمن تقدیر از تلاش‌های یوسفعلی اسدپور و آرزوی توفیق برای نکویی فر، اظهار کرد: اعتبارات تملک سرمایه‌ای استان یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است که یک درصد از آن طبق قانون باید صرف پژوهش شود.

کامیار داهیم با اشاره به ضرورت تخصیص این اعتبارات برای انجام طرح‌های پژوهشی ادامه داد: باید به صنعت شیلات از بعد بازاریابی، تولید و مصرف توجه ویژه شود و با پژوهش در این زمینه شاهد بازگشت سرمایه صرف شده نیز خواهیم بود.

در پایان این مراسم، از زحمات دکتر اسدپور با اهدای لوح تقدیر و هدیه‌ای تقدیر و حکم سرپرستی دکتر نکویی فر به وی اعطا شد.

انتهای پیام/ن.م

مراسم تکریم و معارفه رییس مرکز آرتمیای کشور برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.