امسال در شهرستان کبودرآهنگ ۷ وقف جدید به ثبت رسید.

ثبت ۷ وقف جدید در شهرستان کبودرآهنگبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ؛احمد زارعی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کبودرآهنگ گفت :با ثبت ۷ وقف جدید در این شهرستان ارزش ریالی این موقوفات به بیش از ۶۰۰ میلیون تومان رسید.

وی در ادامه افزود: وقف 3 قطعه زمین کشاورزی در روستای طراقیه کبودرآهنگ برای برگزاری برنامه‌های اهل‌بیت(ع) و مسجد روستا به مساحت 10 هکتار و ارزش ریالی نزدیک به 50 میلیون تومان یکی از وقف‌های جدید به شمار می‌رود.

 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کبودرآهنگ بیان داشت: یک باب منزل مسکونی در کبودرآهنگ برای امور درمانی به مساحت 300 متر مربع به ارزش 300 میلیون تومان و 3 قطعه زمین در روستای علیصدر به ارزش 300 میلیون تومان برای مسجد امیرالمؤمنین(ع) این روستا از دیگر وقف‌هایی است که در سال جاری انجام‌ شده است.

زارعی با اشاره به اینکه بخش زیادی شهرستان کبودرآهنگ موقوفه است، اظهارداشت: این شهرستان دارای 20 موقوفه منفعتی و 2 هزار و 500 هزار رقبه است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موقوفه امیرنظام و حدادی اشاره کرد.

وی یاد آورشد: موقوفه امیرنظام شامل اراضی و املاک زیادی می‌شود که سالیانه به‌طور متوسط 400 تا 500 میلیون تومان درآمد داشته و بر اساس نیت واقف صرف کمک به مساجد، مدارس، نیازمندان، ایتام، درمان، روضه‌خوانی، ساخت حمام برای فقرا وامور قرآنی می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کبودرآهنگ اضافه کرد: موقوفه حدادی روستای طاسران کبودرآهنگ نیز شامل 100 هکتار زمین است که برای آن روستا وقف‌ شده و صرف مدارس، اطعام، روضه‌خوانی و کمک به نیازمندان می‌ گردد.

زارعی با بیان اینکه 21 بقعه متبرکه در این شهرستان وجود دارد گفت: از ابتدای سال تاکنون، کارهای عمرانی زیادی برای ساخت یا تکمیل تعدادی از امامزادگان انجام‌ شده است.

 وی توضیح داد: ساخت گنبد و تکمیل بقعه متبرکه امامزاده حسین(ع) روستای طراقیه یکی از این موارد است که عملیات تخریب و بازسازی این بقعه از سال گذشته با 400 میلیون تومان اعتبار به کمک خیران و گروه‌های جهادی آغاز شد و امسال پایان یافت.

 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کبودرآهنگ همچنین ادامه داد: تخریب و بازسازی امامزاده قاسم روستای واشور با 20 میلیون تومان اعتبار از دیگر اقدامات اوقاف کبودرآهنگ در سال جاری به شمار می‌رود.

 زارعی در پایان اظهارکرد:محوطه‌سازی امامزاده زید(ع) روستای علیصدر به کمک بنیاد مسکن و دهیاری روستا، دیوارکشی امامزاده جعفر(ع) گل‌تپه با 20 میلیون تومان اعتبار و انتقال خط برق فشار قوی به امامزاده عبدالله(ع) روستای چهارلو و ساخت آشپزخانه برای زائران به کمک فرمانداری و اداره برق با 80 میلیون تومان اعتبار را از دیگر اقدامات برای رسیدگی به بقاع متبرکه کبودرآهنگ بر شمرد.

انتهای پیام/غ

 ۶۰۰ میلیون تومان موقوفات امسال کبودرآهنگ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.