مدیر میراث فرهنگی اسدآباد گفت: گردنه اسدآباد با توجه به موقعیت خاص، در صورت ایجاد زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری، ظرفیت جذب گردشگر در تمامی فصول سال را دارد.

ظرفیت بالایی گردنه اسدآباد برای جذب گردشگربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ کامران اکبری شایگان مدیر میراث فرهنگی اسدآباد  بیان کرد: با توجه به طرح مطالعاتی و بررسی گردنه اسدآباد در سال 91-90 بر اساس مصوبه‌ای از دولت، یک مورد کمپ گردشگری موقت با اعتباری افزون بر 200 میلیون تومان توسط میراث فرهنگی در گردنه اسدآباد احداث شد.

 وی افزود: در حال حاضر باید یکی از ادارات برای بهره‌برداری از این کمپ اقدام به عقد قرارداد با میراث فرهنگی کند.

اکبری شایگان با اشاره به محدودیت اعتبارات دولت تصریح کرد: ایجاد زیرساخت‌ها و امکانات تفریحی و رفاهی در گردنه اسدآباد برای جذب گردشگر نیازمند ترغیب و تشویق سرمایه‌گذار بخش خصوصی است.

مدیر میراث فرهنگی اسدآباد گفت: در صورت وجود سرمایه‌گذار دولت و مسئولان در این راستا سرمایه‌گذار را در ارائه تسهیلات و دیگر اقدامات حمایت خواهند کرد.

اکبری شایگان با بیان اینکه گردنه اسدآباد قابلیت ایجاد پیست اسکی را دارد، تأکید کرد: اقدام برای اجرای این طرح و برنامه نیازمند مشارکت بخش خصوصی است که تا کنون تنها یک مورد متقاضی در این راستا مراجعه کرده است.

وی با اشاره به حمایت‌های دولت و مسئولان از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی خاطرنشان کرد: به کمک بخش خصوصی می‌توان نسبت به ایجاد زیرساخت‌های لازم برای ورزش‌های زمستانه و دیگر امکانات رفاهی و تفریحی در گردنه اسدآباد اقدام کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه اسدآباد ظرفیت  جذب گردشگر در تمامی فصول سال را دارد گفت: این امر مستلزم توجه ویژه مسئولان نسبت به جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی است.

اکبری‌شایگان گفت: در حال حاضر چهار رستوران بین‌راهی و پارک جنگلی‌ تنها امکانات تفریحی و رفاهی است که برای مسافران و مردم در این جاذبه طبیعی وجود دارد.

وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به نگاه ویژه فرماندار اسدآباد و مدیرکل میراث فرهنگی استان به گردشگری شهرستان، امسال مقرر شد طرح مطالعه و بررسی گردنه اسدآباد انجام و به‌روز شود.

ویدر ادامه مطرح کرد: این مطالعه و موقعیت‌سنجی گردنه اسدآباد از نقش موثری در جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی به منظور ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و امکانات خدماتی و رفاهی در این چشم‌انداز طبیعی برخوردار است.

انتهای پیام/د.ا

 گردنه اسدآباد  ظرفیت بالاییبرای جذب گردشگر دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.