رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: با انعقاد تفاهم نامه با جهاد کشاورزی خراسان رضوی مقرر شد مصرف کود بنتونیتی برای افزایش کیفی و کمی محصولات کشاورزی در اراضی قلیایی مورد توجه مروجین قرار گیرد.

افزایش مصرف کود گوگردی در راستای صیانت از خاک در کشاورزی به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  مجتبی مزروعی در جلسه استفاده از کودهای آلی پسماند و گوگرد در مزارع افزود: بخش تولید محصولات زراعی و باغی عهده دار ایجاد امنیت غذایی در جامعه است بنابراین موضوع سلامت مواد غذایی که باید عاری از هرگونه مواد آلوده کننده باشد از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی گفت: استفاده از توان علمی بخش تحقیقات خاک و آب با همکاری سازمان زمین شناسی و شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد در تولید محصول با ارزش کود گوگرد، کمکی به کشاورزان برای تامین مواد مورد نیاز مزارع و باغات است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: با توجه به کمبود مواد آلی و پی اچ بالای خاک های استان، ضرورت دارد کشاورزان از محصول کود گوگرد بنتونیتی پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد در مزارع و باغات استفاده نمایند.

 
در این جلسه مدیر عامل پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد هم در این جلسه گفت: ظرفیت تولید روزانه دو هزار و 400 تن گوگرد با خلوص 99.99 در شرکت پالایش گاز هاشمی نژاد دارد که این مجموعه ظرفیت تولید روزانه 750 تن گوگرد پاستیل و یا تولید 600 تن کود گوگرد بنتونیتی 90 درصد را دارا می باشد.

سید مجید منبتی خاطر نشان کرد: محصول کود گوگرد با بالاترین استاندارد جهانی و مطابق با آنالیز و مشخصات برند مطرح و جهانی 90 Tiger و در راستای جلوگیری از خام فروشی و سیاست های اقتصاد مقاومتی در حوزه توجه به بخش کشاورزی، تولید و مورد استفاده قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: این شرکت آماده هرگونه همکاری با سازمان جهاد کشاورزی، شرکت های تعاونی و سازمان خدمات حمایتی کشاورزی است.
 
انتهای پیام//م.ه
 

برگزاری جلسه استفاده از کودهای آلی پسماند و گوگرد در مزارع در سرخس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.