پیش بینی بودجه بیش از ۳ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومانی برای آذربایجان غربی در سال ۹۷

رییس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی آذربایجان غربی گفت: در سال آینده برای آذربایجان غربی ۳ هزارو ۳۵۱ میلیاردتومان بودجه پیش بینی شده است.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ ناصر حضرتی رییس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی  آذربایجان غربی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت:بودجه آذربایجان غربی در سال 1397 سه هزارو 351 میلیارد تومان پیش بینی شده است که 2 هزار و103 میلیارد تومان از این رقم مربوط به هزینه های عمومی ویک هزار و 248 میلیارد تومان مربوط به اعتبارات عمرانی است.

وی با اعلام اینکه  آذربایجان غربی رتبه 6 کشوری را از نظر از اعتبارات عمرانی داراست افزود:  جایگاه آذربایجان غربی از نظر برخورداری از بودجه عمرانی جایگاه قابل قبولی است و نوع نگاه به استان عوض شده است.

حضرتی افزود: در سال 97 میزان درآمدهای آذربایجان غربی 1 هزار و89 میلیارد تومان پیش بینی شده است که از این رقم 97 درصد به رقم 1هزار و60 میلیارد تومان درآمد های عمومی و 28 میلیارد تومان درآمد های اختصاصی است.

وی گفت:میزان درآمد سرانه در کشور معادل یک میلیون و 176 هزار تومان است که آذربایجان غربی با درآمد سرانه325 هزار تومان در رتبه 26 کشوری قرار دارد.

رییس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی آذربایجان غربی افزود:بودجه ریزی سال ۹۷ براساس عملکرد دستگاهها اختصاص می یابد وافزایش شفافیت در بودجه ریزی،تمرکز زدایی،اختصاص برخی اعتبارات ملی به صورت استانی ،توجه ویژه به مواردی از جمله  آب، محیط زیست، احیا ء تالابها ودریاچه ها، تقویت بنیه دفاعی وآلودگی هوا ، صادرات غیر نفتی، اشتغال، کاهش وابستگی به درآمد نفتی وهدفمند شدن اعتبارات اختصاصی دستگاهها از جمله مواردی است که در بودجه ریزی ۹۷ لحاظ شده است.

انتهای پیام/ح

پیش بینی 1 هزار و248 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی برای آذربایجان غربی در بودجه 97

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.