استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بستر فرهنگی و زیرساختی ورزش در این استان فراهم است و هیات‌های ورزشی باید از این ظرفیت‌ها نهایت استفاده را ببرند.

بستر فرهنگی و زیرساختی ورزش در سیستان و بلوچستان فراهم استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سید دانیال محبی  استاندار سیستان و بلوچستان در نشست هم اندیشی با روسای هیات‌های ورزشی سیستان و بلوچستان و تجلیل از کبدی کاران مدال آور مسابقات آسیایی اظهار داشت: این استان از لحاظ طبیعی ظرفیت‌های بالقوه‌ای در زمینه ورزش دارد.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان دارای سواحل بکر، شن زار‌های روان، چشم انداز‌های طبیعی، آتش فشان نیمه فعال تفتان و ... را دارد که برای توسعه ورزش و برگزاری همایش‌های ورزشی بسیار حائز اهمیت است.

محبی افزود: همچنین فیزیک افراد در سیستان و بلوچستان برای تمام رشته‌های ورزشی مناسب است و برنامه ریزی و بهره گیری ظرفیت‌ها از سوی مدیران را در توسعه ورزش در این استان می‌طلبد.

وی تصریح کرد: امکانات طبیعی بسیار زیادی در سیستان و بلوچستان در زمینه ورزش وجود دارد بنابراین نیازمند برنامه ریزی بیشتر مدیران ورزشی است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برای بهره گیری از ظرفیت‌های ورزشی در این استان باید تمام مدیران با هم افزایی و هماهنگی بیشتر در این زمینه گام بردارند.

محبی اظهار داشت: سیستان و بلوچستان از لحاظ نیروی انسانی و ظرفیت‌های طبیعی در زمینه ورزش، استانی برخوردار است.
وی بیان کرد: همچنین زیرساخت‌های طبیعی کشتی در سیستان و بلوچستان فراهم است که باید از این ظرفیت‌ها نهایت استفاده را کرد.

وی افزود: جوان بودن جمعیت سیستان و بلوچستان یکی از مهمترین ظرفیت‌های ورزشی این استان محسوب می‌شود که باید در این زمینه برنامه ریزی‌های درستی انجام شود.

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: این استان به عنوان جوانترین استان کشور بیشترین ظرفیت‌های ورزشی را در خود جای داده است.

حسین ثوری اظهار داشت: خیران در بخش زیرساخت‌های ورزشی در سیستان و بلوچستان مشارکت خوبی دارند.

وی بیان کرد: ۱۲۰ زمین چمن مصنوعی توسط خیران به اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان اهدا شده است.

ثوری از افزایش تعداد مدال آوران سیستان و بلوچستان در سطح جهانی و بین المللی خبر داد و افزود: سال گذشته ورزشکاران این استان موفق به کسب ۵۸ مدال بین المللی و ۱۳ مدال جهانی شدند.

وی تصریح کرد: ورزشکاران زیادی از سیستان و بلوچستان تا کنون در رقابت‌های مختلف کشوری و بین المللی افتخارات بسیار زیادی برای این استان به ارمغان آوردند.

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: هزار و ۴۵۸ برنامه در بخش ورزش‌های همگانی پارسال در این استان برگزار شده است.

ثوری اظهار داشت: چهار هزار و ۵۴۸ نفر در قالب جشنواره‌ها و تور‌های ورزشی پارسال در سیستان و بلوچستان حضور پیدا کردند.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی سیستان و بلوچستان نیز گفت: در تلاش هستیم تا شاخص‌های مربوط به بازی‌های بومی و محلی را در این استان ارتقا دهیم.

محمد امیر براهویی اظهار داشت: با توجه به اینکه بالاترین جمعیت سیستان و بلوچستان معادل ۵۱،۵ درصد را روستاییان تشکیل می‌دهند می‌طلبد مسئولان به این رشته توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان در زمینه احیای بازی‌های بومی محلی در سطح کشور سرآمد است.

براهویی افزود: سیستان و بلوچستان رتبه دوم بازی‌های بومی محلی کشور را از آن خود کرده است.

وی تصریح کرد: هم اینک ۶۰ خانه ورزش روستایی در سیستان و بلوچستان وجود دارد.

انتهای پیام/ع

سیستان و بلوچستان رتبه دوم بازی‌های بومی محلی کشور 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار