شهرستان آمل به عنوان میزبان بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی شطرنج جام فجر انتخاب شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مهرداد پهلوان زاده رئیس فدراسیون شطرنج ایران امروز در نخستین نشست هماهنگی برگزاری این مسابقات در فرمانداری شهرستان آمل گفت: این مسابقات روز‌های ۱۴ تا ۲۱ بهمن امسال و همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در مجموعه تفریحی و رفاهی اکسین آمل برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این مسابقات حدود ۳۴۰ شطرنج باز داخلی به همراه حدود ۶۰ شطرنج باز از ۲۰ کشور دنیا در دو بخش مردان و زنان و در ۹ دور به روش سوئیسی رقابت خواهند کرد.

رئیس فدراسیون شطرنج ایران با بیان اینکه مسابقات در دو جدول استادان بزرگ شطرنج و آماتور‌ها برگزار می‌شود و گفت: جایزه نقدی برای برترین‌های این مسابقات نیز ۵۰۰ میلیون ریال تعیین شده است.

پهلوان زاده با بیان اینکه برخی استان‌های کشور نیز برای برگزاری مسابقات جام فجر اعلام آمادگی کرده بودند، افزود: سیاست فدراسیون شطرنج، برگزاری چرخشی این مسابقات هرسال به میزبانی یک استان بوده و با توجه به ظرفیت‌های بالای مازندران در این رشته ورزشی و نیز توانمندی بالای شهرستان آمل و نیز مجموعه رفاهی وتفریحی این مسابقات امسال در مازندران و در شهرستان آمل برگزار خواهد شد.

وی گفت: برگزاری مسابقات بین المللی شطرنج جام فجر در آمل باعث همگانی شدن بیشتر این رشته ورزشی در میان خانواده‌ها شود.

انتهای پیام/ر

مسابقات بین المللی شطرنج جام فجر آمـل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار