نماینده مردم شاهین شهر و میمه گفت: با شرایط فعلی جایگاه‌ها چرا اصرار دارید جایگاه‌ها را به چند شرکت خلق‌الساعه کاغذی واگذار کنید؟

آقای وزیر! چرا علیرغم تعهد در کمیسیون انرژی، طرح برندینگ‌سازی را اجرا کردید؟/دلیل اصرار شما برای واگذاری جایگاه‌ها به چند شرکت کاغذی چیست؟به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در صحن علنی امروز (سه‌شنبه، 21 آذر ماه) طی سوال خود از زنگنه  وزیر نفت در مورد اجرای طرح برندینگ گفت: متاسفانه به نام خصوصی‌سازی و به بهانه اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ و کاهش تصدی‌گری دولت و با ادعای تحقق اقتصاد مقاومتی، دستورالعملی با عنوان برندینگ صادر شده که بر اساس آن وظیفه خرید و حمل سوخت از محل انبارهای اصلی شرکت پخش و پالایش و توزیع به شرکت‌های به‌اصطلاح صاحب صلاحیت یا برند واگذار می‌شود.

حاجی‌دلیگانی ادامه داد: چند شرکت واجد شرایط تشخیص داده شدند اما موانع قانونی صدور این دستورالعمل چیست و چرا علیرغم تعهدی که در کمیسیون انرژی برای توقف طرح دادید، آن را اجرا کردید؟

وی تصریح کرد: با شرایط فعلی که جایگاه‌ها مجاز به ایجاد فضاهای رفاهی، تجاری و خدماتی هستند چه مانعی برای ارائه این خدمات وجود دارد و چرا اصرار دارید جایگاه‌ها را به چند شرکت خلق‌الساعه کاغذی واگذار کنید.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه با بیان اینکه با توجه به عدم وجود زیرساخت‌های لازم برای اجرای این طرح، اصرار شما برای این کار چیست، اظهار کرد: جایگاه‌داران کم فروش یا خرد با اجرای این طرح از بین می‌روند یا باید زیر سلطه شرکت‌های بزرگ بروند، ضمن اینکه ارتباط این طرح با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های اصل ۴۴ مشخص نیست و سوال این است که آیا به مخاطرات اقتصادی و امنیتی این طرح اندیشیده‌اید یا خیر؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه اجرای این طرح باعث به هم ریختگی توزیع و موجب تفاوت قیمت بین شهرها و روستاها خواهد شد، گفت: گرچه در برخی کشورهای دنیا سوخت تحت برندهای جهانی عرضه می‌شود ولی آنجا یک شرکت بزرگ از مرحله تولید و توزیع تا فروش را به نام خود انجام می‌دهد و محصولات مختلف وارد بازار کرده و رقابت ایجاد می‌کند ولی در کشور ما یک نوع کالا با چند نرخ در زنجیره فروش نهایی عرضه می‌شود.

حاجی دلیگانی بیان کرد: با این کار فقط یک دلال به زنجیره تولید تا فروش اضافه می‌کنیم، آیا ایجاد شبکه واسطه‌گری در راستای اقتصاد مقاومتی است یا پول‌رسانی به عده‌ای خاص؟ چرا باید به ازای هر متر مکعب گاز سی‌ان‌جی به شرکت صاحب برند ۱۰۰ ریال پرداخت شود. برای دریافت این مبلغ چه زحمتی انجام می‌شود؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار