مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور گفت: نخستین کمیته رسانه این اداره کل در راستای همگرایی و هم افزایی سازمانی برای تبادل اطلاعات و ارتقاء سطح اطلاع رسانی میان سازمان، جامعه و گروه هدف تشکیل شده است.

تشکیل اولین کمیته رسانه راه آهن جنوب شرق کشوربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مجید ارجونی مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور اظهار داشت: تعیین راهبرد تبلیغات، برنامه ریزی برای برگزاری هرگونه همایش یا جشنواره، برنامه ریزی برای ارتقاء جایگاه سازمان و شناساندن بیش از پیش راه آهن در میان افکار عمومی از جمله اهداف تشکیل این کمیته است.

ارجونی بیان کرد: این کمیته در راستای اهداف راه آهن جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های تشویق و ترغیب تجار و بازرگانان برای سرمایه گذاری در حوزه ریلی، اشاعه قوانین و مقررات ناوگان حمل و نقل ریلی و فرهنگ ایمنی در راه آهن، افزایش حمل بار و جابه جایی مسافر ایفای نقش خواهد کرد.

وی ادامه داد: همچنین این کمیته به منظور معرفی ظرفیت‌ها و خدمات راه آهن جنوب شرق در حوزه‌های مختلف برای استفاده عموم، برنامه‌ای کاربردی تدوین و اجرا خواهد کرد.

مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور گفت: انعکاس دیدگاه‌های اقتصادی دولتمردان در خصوص ظرفیت‌های راه آهن به صورت تصویری و مکتوب در دستور کار این کمیته قرار گرفت.

ارجونی اظهار داشت: از مهم‌ترین مصوبات نخستین جلسه این کمیته معرفی ظرفیت‌ها برای تشویق گروه هدف برای تاسیس شرکت‌های حمل و نقل بین المللی ریلی در سیستان و بلوچستان بود.

راه آهن جنوب شرق کشور با مسیر ریلی زاهدان - تهران به طول هزار و ۶۰۰ کیلومتر در سال ۱۳۹۰ به بهره برداری رسید و ۲ شرکت جوپار و رجاء کار جابجایی مسافران را در حوزه جنوب شرق کشور برعهده دارند.

سیستان و بلوچستان با ۱۹ شهرستان زاهدان، زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، خاش، ایرانشهر، سراوان، نیکشهر، میرجاوه، قصرقند، فنوج، مهرستان، سیب و سوران، دلگان، سرباز، کنارک و چابهار و ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۱۴ نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می‌شود که با کشور افغانستان و پاکستان هم مرز است.

انتهای پیام/ع

 کمیته رسانه راه آهن جنوب شرق کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار