برنده جایزه صلح نوبل معتقد است بشریت در حال حاضر به یک جنگ هسته‌ای مخرب نزدیک‌تر از دوره جنگ سرد است.

برنده جایزه صلح نوبل: خطر آرماگدون هسته ای بیشتر از دوران جنگ سرد استبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ «بئاتریس فین»، رئیس کمپین بین‌المللی برای نابودی تسلیحات هسته ای (آیکان) که روز گذشته جایزه معتبر صلح نوبل را در شهر اُسلو دریافت کرد، معتقد است نژاد بشر در حال حاضر به یک جنگ هسته ای مخرب نزدیکتر از دوره جنگ سرد است.

او با توصیف «لحظه ترسناکی» که می تواند بیشتر شهرهای جهان را از بین ببرد و میلیون ها غیرنظامی را بکشد، گفت: یک خشم کوچک می تواند به مرگ میلیون ها نفر در کره زمین تبدیل شود. هم اکنون ما یک انتخاب داریم؛ پایان تسلیحات هسته ای یا پایان خودمان.

برنده جایزه صلح نوبل با اشاره به جنگ لفظی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا وکیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و تهدید یکدیگر به حمله هسته ای، هشدار داد: امروزه خطر آرماگدون هسته ای بیشتر از دوران جنگ سرد است.

در ماه های اخیر تنش ها در شبه جزیره کره با تداوم آزمایش های موشکی و فعالیت های هسته ای کره شمالی و همچنین تمرینات نظامی گسترده کره جنوبی و آمریکا به شدت افزایش یافته است.

کیم جونگ اون بارها از برنامه هسته ای خود دفاع کرده و آن را شمشیر دفاعی در برابر سیاست های خصمانه آمریکا و متحدان منطقه‌ای‌اش همچون کره جنوبی و ژاپن عنوان کرده است. پیونگ یانگ پیش از این در نشستی کم‌سابقه با یک مقام ارشد سازمان ملل، ضمن توافق درباره ارتباطات منظم با این سازمان، تهدید هسته‌ای آمریکا را عامل تشدید تنش‌ها بر سر برنامه تسلیحاتی این کشور دانست.

انتهای پیام/

 

خطر جنگ هسته‌ای برای بشریت از زبان برنده جایزه صلح نوبل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار