رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان گفت: انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان‌شرقی در سال جاری جزو سه انجمن برتر ایران انتخاب شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛بابک نهرین رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان گفت: براساس ارزیابی انجمن هنرهای نمایشی کشور، انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان‌شرقی در سال جاری جزو سه انجمن برتر ایران انتخاب شده است.

وی افزود: در سال جاری تاکنون یکصد و سی نمایش در سطح استان اجرا شده‌اند که این رقم بی‌سابقه است.

نهرین تاکید کرد: با فعالیت روزافزون گروههای نمایش بدون شک این آمار تا پایان سال نیز افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

وی افزود: در سال ٩٥ یک گروه جهت اجرا به خارج از کشور اعزام شده بود که این رقم در سال جاری به ٧ گروه افزایش یافته است.

نهرین، همچنین از افزایش ٦٠ درصدی تمرین گروههای نمایش نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: اگرچه برای تمرین و اجراهای عمومی با مشکل مکان مواجه هستیم اما این حضور فعال و اجراهای متعدد جای خوشحالی دارد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه علاوه بر افزایش کمی نمایش‌های اجرا شده شاهد افزایش سطح کیفی آثار در سال جاری نیز هستیم.

نهرین، تصریح کرد:‌خوشبختانه امسال از نظر کیفی و کمیت اجرای تئاترها شاهد پیشرفت چشم گیری بودیم، بطوریکه هر روز حداقل سه یا چهار نمایش در مجموعه‌ی تئاتر شهر، ‌دو نمایش در مجتمع فرهنگی هنری تبریز و یک نمایش در مجتمع سینمایی تبریز به روی صحنه می‌رود.

وی تاکید کرد: این اتفاق فرخنده را مدیون زحمات اهالی هنر نمایش می دانیم که در نتیجه تلاش های آن مخاطبان به تماشای تئاتر بیش از پیش روی آورده و به جایگاه تئاتر پی برده‌اند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان،‌گفت: امسال پس از چند سال وقفه نمایش پاشا به جشنواره تئاتر فجر راه یافته است که همه نشان از پویایی انجمن نمایش استان دارد.

 

انتهای پیام/ش

آذربایجان‌شرقی در سال جاری جزو سه انجمن برتر ایران انتخاب شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.