جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به فوت ۶۰۷ نفر در محورهای مواصلاتی این استان طی سال جاری گفت: ۵۵ درصد افراد فوت شده متاهل بوده اند.

جان باختن 607 نفر در محورهای مواصلاتی استان کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ ناصر فرشید جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان پیش از ظهر دوشنبه در آغاز رزمایش طرح ترافیکی زمستان ۹۶ در ستاد فرماندهی انتظامی استان کرمان اظهار داشت: نیروی انتظامی در طول سال ماموریت های متعددی در مناسبت های مختلف را بر عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه تامین امنیت، آرامش و خدمت رسانی به مردم از جمله وظایف نیروی انتظامی است، افزود: یکی از ماموریت های ویژه پلیس با شروع فصل سرما طرح ترافیکی زمستانه است.

فرشید بیان کرد: طرح ترافیکی زمستانه از امروز همزمان با سراسر کشور به مدت سه ماه در استان کرمان برگزار می شود و در صورت لزوم این طرح ادامه خواهد یافت.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان عنوان کرد: هدف از برگزاری طرح ترافیکی زمستانه کنترل دقیق عبور و مرور وسایل نقلیه در معابر و محورهای مواصلاتی، عملیات امداد و نجات برای در راه ماندگان احتمالی، جلوگیری از تردد وسایل نقلیه فاقد تجهیزات زمستانه مانند زنجیر چرخ در محورهای کوهستانی و در شرایط خاص، تسهیل عبور و مرور و ایمنی رانندگان و مسافرن در محورها، پیشگیری از انسداد معابر و رسیدگی فوری به افرادی است که در جاده ها دچار مشکل شده اند.

فرشید تصریح کرد: هدف از اجرایی این رزمایش اطلاع رسانی و آگاه سازی به همه شهروندان، ایجاد هماهنگی هر چه بیشتر بین مسئولان سازمان ها و ادارات مربوطه است.

وی بیان داشت: خوشبختانه در مجموعه مدیریتی استان کرمان بین مسئولان و سازمان ها همراهی و همدلی وجود دارد و قطعا نفع این همراه بودن برای مردم است.

فرشید عنوان کرد: متاسفانه در هشت ماه ابتدای سال جاری دو هزار و ۲۲۰ فقره تصادف رخ داده که ۶۰۷ نفر در این تصادفات جان خود را از دست داده اند و بالغ بر سه هزار و ۱۰۰ نفر مجروح شده اند.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان ابراز داشت: علل عمده تصادفات هشت ماه امسال واژگونی خودرو با ۴۹ درصد، برخورد دو وسیله نقلیه ۴۴ درصد و هفت درصد برخورد وسیله نقلیه با عابر پیاده بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد تصادفات هشت ماه امسال در محورهای اصلی رخ داده است، تاکید کرد: عدم توجه به مقررات و رعایت نکردن بسیاری از مسائل علل بروز تصادفات است.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان بیان کرد: وسایل نقلیه مقصر در تصادفات به ترتیب ۶۱ درصد سواری، ۱۹ درصد موتورسیکلت، ۱۰ درصد وانت و شش درصد کامیون بوده است.

فرشید افزود: در هشت ماه ابتدای سال جاری بیشترین فوتی ها در جاده های شهرستان های کرمان، سیرجان، رفسنجان و جیرفت رخ داده است و ۵۵ درصد از فوتی ها در تصادفات جاده ای متاهل بوده اند و ۴۷ درصد سن افراد فوت شده بین ۲۱ تا ۴۰ سال است.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: باید قوانین و مقررات را رعایت کرده و به حق دیگران احترام بگذاریم تا شاهد این حوادث و صحنه های ناگوار نباشیم.

وی تصرح کرد: سال گذشته این طرح را انجام داده ایم و متاسفانه در دوران اجرای این طرح یک هزار و چهار نفر مجروح و ۱۷۶ نفر در محورهای مواصلاتی استان کشته شدند، هر چند نسبت به مدت مشابه سال ۹۴ توانستیم ۱۴ درصد کاهش کشته داشته باشیم.

 

انتهای پیام/س

 

 

فوت ۶۰۷ نفر در محورهای مواصلاتی استان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار