با هدف استفاده بهینه از بقایای محصولات کشاورزی در مرحله اول 30 تن از بقایای پسته تازه از ترمینال‌های فرآوری این محصول جمع‌آوری ، بسته بندی و سیلو سازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مصطفی شاه‌حسینی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اجرای طرح بسته‌بندی بقایای پسته گفت : این مهم با هدف استفاده بهینه از بقایای کشاورزی و همچنین اجرای طرح بسته‌بندی مکانیزه بقایای پسته در شهرستان دامغان اجرایی شده است.


وی با اشاره به اقدامات انجام شده در این راستا گفت: تا کنون حدود 30 تن از بقایای پسته جمع‌آوری و با دستگاه سیلاژبگر بسته‌بندی و دپو شده است.


معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد : برای فرآوری بقایا نیازمند گذشت 2 ماه از زمان بسته‌بندی بوده که پس از گذشت دو ماه با بازدید‌های متعدد و نمونه برداری از بقایای این محصول مشخص شد که برای استفاده در جیره غذایی دام های سبک و سنگین بلامانع است.


شاه‌حسینی افزود: در این راستا و با هدف اجرای طرح استفاده از بقایای محصولات کشاورزی در جیره غذایی دام استان تعدادی از دامداران متقاضی انتخاب و به هرکدام از آنها مقدار قابل توجهی از بقایای پسته سیلو شده برای تغذیه دام آنان داده شد.


وی تصریح کرد: دستورالعمل مربوط به آنالیز بقایا و همچنین چگونگی مصرف و محدودیت مصرف این بقایا در دام‌های مختلف نیز به متقاضیان ارائه شد.


معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از برگزاری یک دوره کارگاه آموزشی یک روزه برای آشنایی و توجیه مصرف بقایا در تغذیه دام خبر داد و افزود: این کارگاه آموزشی برای کارشناسان پهنه و دامداران متقاضی در محل جهاد کشاورزی شهرستان دامغان برگزار شد.


گفتنی است ، در استان سمنان سالانه مقدار 5 هزار تن بقایای پسته قابل برداشت وجود دارد که در صورت سیلو نمودن آنها مقدار قابل توجهی از خوراک مورد نیاز دام تامین می گردد.


انتهای پیام / ه


سیلوسازی بقایای پسته در استان سمنان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.