معاون توان بخشی اداره کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: معلولیت مادرزادی با 57 درصد بیشترین عامل موارد معلولیت در این استان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ حمید رضا نیک بخت افزود: در این استان بیش از 18 هزار معلول شناسایی شده که از این تعداد 10 هزار و 269 نفر دچار معلولیت مادرزادی است.

وی بیماری را دومین علت بروز معلولیت در کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد و گفت: هم اینک یکهزارو 433 معلول ناشی از بیماری در این استان زندگی می‌کنند.

نیک بخت ادامه داد: همچنین 717 نفر دچار معلولیت ژنتیکی،10 نفر معلولیت ناشی از عوارض زایمان و 471 نفر معلول به دلیل سانحه و تصادف هستند.

معاون توان بخشی اداره کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون پنج هزار و 816 تن معلول در این استان از حمایت بهزیستی برخوردارند.

نیک بخت تصریح کرد: در سال جاری بیش از 2 میلیارد و 300 میلیون ریال تجهیزات توانبخشی معلولان در کهگیلویه و بویراحمد خریداری شد.

وی بیان کرد: این تجهیزات کمک توانبخشی شامل سمعک، تشک مواج، ویلچر است.

نیک بخت از حمایت بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد از 147 معلول ضایعه نخاعی خبر داد و گفت: آمار معلولان ضایعه نخاعی ناشی از تصادفات جاده‌ای روبه افزایش است.

نرخ معلولیت در کهگیلویه بویراحمد سه درصد و میزان معلولیت در این استان یک درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

342 نفر خانواده 2 معلولی، 37 خانواده سه معلولی، 16 خانواده چهار معلولی و 9 خانواده پنج معلولی و یک خانواده پنج معلولی به بالا در این استان وجود دارد.

یک هزار و 606 معلول روانی، یک هزار و 445 ناشنوا، یک هزار و 659 معلول نابینا، چهار هزار و 416 معلول ذهنی، 6 هزار و 47 معلول جسمی حرکتی و 867 سالمند در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

17 هزار نفر از جمعیت حدود 700 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد با هشت شهرستان، 17 شهر و حدود یک هزار و 676 روستای دارای سکنه زیرپوشش بهزیستی قرار دارد.

28 مرکز توانبخشی در این استان فعالیت دارد که از این تعداد 9 مورد شبانه روزی است.

حدود پنج هزار خانوار در کهگیلویه و بویراحمد از بهزیستی مستمری دریافت می‌کنند. 

انتهای پیام/غ

افزایش معلولیت ضایعه نخاعی  ناشی از تصادفات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.