مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت:روش اجرای ایستگاه درون‌ شهری راه‌آهن همدان تا پایان ماه مشخص می‌شود و اجرای این پروژه 200 میلیارد تومان نیاز دارد.

اجرای ایستگاه درون‌ شهری راه‌آهن همدان تا پایان ماه مشخص می‌شود به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ فرزانه ،مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به اینکه این پروژه بیشتر از اعتبار تکنولوژی اجرای آن به شکل  زیرگذر اهمیت دارد افزود: 15 روز پیش معاون وزیر جلسه‌ای با استاندار و نمایندگان همدان در مجلس داشتند و وضعیت پروژه را بررسی کردند که دستوراتی نیز برای تسریع در روند کار صادر شد.

 وی ادامه داد: کل مسیر حدود 13 کیلومتر و 400 مترطراحی و 9 کیلومتر و 300 متر تا میانه بلوار شهید همدانی میخکوبی شده است که از این میزان دو کیلومتر به مرحبه عقد قرارداد برای اجرا رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان خاطر نشان کرد:  با توجه به اینکه خدمات زیربنایی از جمله دو خط لوله گاز از این منطقه عبور کرده است باید مطالعات به درستی انجام، تطبیق و نتیجه برای ادامه مسیر مشخص شود.

فرهاد فرزانه با بیان اینکه تا پایان ماه وضعیت چهار کیلومتر باقی مانده تعیین تکلیف می‌شود، بیان کرد: قرارداد اجرای دو کیلومتر به پیمانکار قبلی افزوده شده ولی در حال حاضر تعیین تکلیف چهار کیلومتر پایانی از اهمیت بالایی برخوردار است.

 وی درباره وضعیت اعتباری پروژه نیز بیان کرد: قرار است این پروژه از طریق روش مالی TOD و به شکل سرمایه‌گذاری انجام شود که براساس برآوردها اجرای این پروژه 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

 این مسئول  با اشاره به  افزایش سرعت قطار در مسیر راه‌‌آهن همدان-تهران  گفت: غیر از 40 کیلومتر آخر که به سمت همدان است قرار شد از سمت همدان نیز اکیپ جوش فعال شده تا یک ماه آینده مسائل فنی حل شود.

وی با اعلام اینکه 13 ایستگاه مسیر سه خطه و تکمیل شد، عنوان کرد: وقتی جوش و بقیه موارد فنی تا یک ماه آینده تکمیل کنند سرعت قطار در مسیر همدان-تهران به 120 کیلومتر در ساعت و در نهایت به 160 کیلومتر در ساعت خواهد رسید.

انتهای پیام/ج

 

نحوه اجرای ایستگاه درون شهری راه آهن همدان

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.