مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان گفت: ۴۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان دشتستان به زیر کشت گندم رفت که از این میزان سطح زیر کشت، ۱۰ هزار هکتار کشت آبی و ۳۲ هزار هکتار به صورت دیم کشت شد.

۴۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان دشتستان زیر کشت گندم رفتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، منصور نوذری عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اولین شعبه از صنف کشاورزی، با عنوان صنف تبدیلی و تکمیلی خرما با حضور مسئولین ذیربط و ۲۶ نفر از صاحبان صنایع تبدیلی و تکمیلی خرما در منطقه دالکی شهرستان دشتستان تشکیل شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان افزود: یکی از اهداف مهم تشکیل و راه‌اندازی این صنف، انسجام و ساماندهی کارگاه‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی خرما است.

وی با بیان اینکه ۴۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان دشتستان به زیر کشت گندم آبی و دیم رفت، اضافه کرد: از این میزان سطح زیر کشت، ۱۰ هزار هکتار کشت آبی و ۳۲ هزار هکتار به صورت دیم کشت شد.

نوذری مناطق عمده کشت گندم در دشتستان را بخش‌های بوشکان، ارم، شبانکاره، آبپخش، سعدآباد و مرکزی اعلام کرد و ادامه داد: ارقام بذور گندم آبی مورد استفاده چمران و چمران ۲ بوده و ارقام کشت دیم، کوهدشت و کریم و چمران است.

وی افزود: شهرستان دشتستان با داشتن زمین‌های زراعی مرغوب یکی از مناطق عمده کشت گندم در استان بوشهر است و در کشت و تولید گندم رتبه اول را در استان دارا است.

انتهای پیام/پ

کشت 42 هزار هکتار گندم در اراضی شهرستان دشتستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.