سفیر آلمان در کویت ضمن حمایت از توافق هسته‌ای ایران اعلام کرد تهران از تعهدات خود تخطی نکرده است

سفیر آلمان در کویت: ایران از توافق هسته ای تخطی نکرده است///سفیر آلمان در کویت بر حفظ برجام تاکید کردبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی کویت (کونا)؛ «کارل فرد برگنر»، سفیر آلمان در کویت ضمن تمجید  از دیپلماسی کویت در اجلاس اخیر شورای همکاری خلیج‌فارس اعلام کرد برلین از میانجی‌گری این کشور عربی برای حل بحران در منطقه حمایت می کند.

سفیر آلمان در کویت گفت: میانجی‌گری کویت باعث می شود کشورهای منطقه صدای اتحاد خود را بازیابند. کویت همواره در حل اختلافات موفق بوده و برلین از میانجی‌گری این کشور عربی برای حل بحران در منطقه حمایت می کند.

برگنر در ادامه اظهارات خود ضمن اشاره به سفر وزیر خارجه آلمان در ماه های آوریل و ژوئیه اعلام کرد برلین تحولات منطقه را از نزدیک دنبال می‌کند و نهایت تلاش خود را برای حل بحران در منطقه و مشارکت با  شورای همکاری خلیج‌فارس به کار می بندد. وی همچنین بر تداوم روابط اقتصادی دو کشور و بازسازی عراق با کمک های کویت تاکید کرد.

سفیر آلمان در کویت با اشاره به تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس اشغالی گفت: ما به توافق ها پایبند هستیم. سفارت آلمان در تل آویو باقی می ماند و برلین هیچ برنامه‌ای برای پیروی از اقدام رئیس جمهور آمریکا ندارد چراکه این موضوع به اقدامی تحریک آمیز تبدیل خواهد شد.

برگنر بار دیگر بر حمایت برلین از توافق هسته‌ای ایران تاکید کرد و اظهار داشت:  ما فکر نمی کنیم ایران از توافق هسته ای تخطی کرده باشد و به شدت از این توافق حمایت می کنیم چراکه بهترین راه حل است و نیازی به بازنگری ندارد.

سفیر آلمان در کویت  در پایان اظهاراتش خواستار پایان وضع پرتنش و ناپایدار در یمن شد و نسبت به بحران بشری در این کشور ابراز نگرانی کرد.

انتهای پیام/

 

سفیر آلمان در کویت بر حفظ برجام تاکید کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار