فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اصفهان گفت: در دو هفته گذشته چهار گروه متخلف شکار و صید تنها در منطقه حفاظت شده کرکس شهرستان نطنز دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مرتضی جمشیدیان ، با اشاره به اینکه در طول هفته به طور میانگین سه تا چهار گروه شکار و صید یا متخلف شکار در مناطق حفاظت شده اصفهان دستگیر می‌شوند، اظهار داشت: در دو هفته گذشته چهار گروه متخلف شکار و صید تنها در منطقه حفاظت شده کرکس شهرستان نطنز دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه این هشت متخلف در قالب گروه‌های چهار نفره، دو نفره و تکی توسط محیط بانان این شهرستان دستگیر شدند، ابراز داشت: از این متخلفان شکار، یک قبضه اسلحه غیر مجاز گلوله زنی پنج تیر، یک قبضه سلاح ساچمه زنی غیر مجاز دو لول، دو قبضه سلاح مجاز شامل یک قبضه سلاح گلوله زنی، یک قبضه سلاح شکاری گلوله زنی و مهمات شامل شش عدد فشنگ گلوله زنی و ۱۶ عدد فشنگ ساچمه زنی و ادوات شکار شامل چهار دستگاه دوربین دو چشمی و دو عدد چاقو کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به ارزش‌های زیستی منطقه حفاظت شده کرکس نطنز، بیان داشت: در این منطقه انواع جانوران وحشی اعم از خزندگان، پرندگان و پستاندارانی نظیر کل و بز، قوچ و میش وحشی، آهو، گراز (خوک وحشی)، گرگ، شغال، روباه، کفتار، گربه وحشی، پلنگ، تشی، پایکا و غیره وجود دارد.

وی همچنین با اشاره به دستگیری سه متخلف شکار و صید همراه با لاشه یک میش وحشی در منطقه حفاظت شده کهیاز کوه های حیدرآباد در شهرستان اردستان، ابراز داشت: از این متخلفان لاشه یک راس میش وحشی، اسلحه گلوله زنی کالیبر ۲۷۰ کشف و ضبط شد.

گفتنی است، طبق قوانین مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیر مجاز حمل و نگهداری اسلحه غیر مجاز و جنگی جرم محسوب می‌شود. همچنین شکار و اقدام شروع به شکار در زیستگاه های حیات وحش توسط متخلفان جرم است و طبق ماده ۱۰ و ۱۵ قانون شکار و صید قابل تعقیب و مجازات است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.