قائم مقام ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور گفت: امسال دو میلیون و چهار صد هزار ایرانی در مراسم اربعین شرکت کردند.

حضور بیش ار دو میلیون زائر ایرانی در مراسم اربعینبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ جمشید گودرزی امروز در مراسم تجلیل از خادمان اربعین حسینی در مشهد افزود: این شانزدهمین پیاده روی اربعین پس از سقوط صدام بود که در سالهای اول با حضور بیشتر زائران عراقی و پس از آن با حضور ایرانیان رنگ و بوی دیگری گرفت‌.


وی با بیان اینکه در اربعین امسال ۴۲ میلیون وعده غذایی بین زائران پیاده توزیع شد گفت:در مدت پیاده روی اربعین یازده میلیون شب اسکان در شهرهای عتبات عالیات صورت گرفت و ۱۸۰۰ موکب ،کار خدمات رسانی را انجام دادند.

قائم مقام ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور افزود: امسال هم کیفیت و هم کمیت خدمات رسانی بهتر از سال های گذشته بود و استان هایی همچون خراسان رضوی حضور چشمگیری در عتبات داشتند.

معاون امور هماهنگی زائرین استانداری خراسان رضوی هم در این مراسم گفت : تمام هم و غم ستاد برای سال آینده باید بر روی دو محور اسکان و کار فرهنگی باشد‌.

محمد حسن واحدی گفت:هر زائری که برمی گردد سبک و روش زندگی امام حسین باید در روح و جانش جاری شود و این مهمترین هدف است.

وی افزود : امسال مدیریت ویژه ای در اعزام زائران کشور افغانستان هم صورت گرفت و هم به صورت ترانزیت و هم ساکنان مشهد برای پیاده روی اعزام شدند.

معاون امور هماهنگی زائرین استانداری خراسان رضوی هم چنین از افزایش ۶۰ درصدی جذب مشارکت های مردمی در کمک به برپایی موکب ها خبر داد و گفت : این حرکت مردمی است و باید مردمی هم باقی بماند.
 
انتهای پیام//ف.ج
 

تجلیل از خادمان اربعین حسینی در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.