رئیس امور عشایر استان همدان گفت: عشایر37 درصداز تولیدات صنایع دستی را به خود اختصاص داده است.

عشایر بیشترین تولیدات صنایع‌دستی در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حسین محمدی رئیس امور عشایر استان همدان با بیان اینکه هر چادر عشایر نمادی از اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: عشایر استان همدان با تولید 6 هزار تن گوشت قرمز و 2 هزار و 500 تن شیر و سایر فرآورده‌های لبنی نقش عمده‌ای در تأمین مواد پروتئینی استان را به عهده دارند.

وی افزود: عشایر استان همدان علاوه بر اینکه سهم بسزایی در تأمین مواد پروتئینی را به عهده دارند در زمینه تولید صنایع‌دستی نیز 35 درصد از تولیدات استان را به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس امور عشایر استان همدان بیان کرد: عشایر استان همدان از خدمات‌دهی دو شرکت تعاونی عشایری شهرستان همدان و نهاوند در زمینه تولید و تأمین نهاده‌های دامی و بازاریابی محصولات تولیدی و تهیه مایحتاج اساسی برخوردار هستند.

محمدی ادامه داد:تعداد اعضای تعاونی‌ها هزار نفر با سرمایه‌ای بالغ‌بر 19 میلیارد ریال است، عنوان کرد: توزیع 924 تن آرد، 5 هزار تن جو نسیه و سایر نهاده‌های دامی ببین 900 نفر عشایر از جمله خدمات تعاونی‌های عشایری است.

وی با تأکید بر اینکه بیمه یک هزار و 765 نفر از عشایر استان از دیگر خدمات تعاونی‌ها به عشایر است، تصریح کرد: کشت علوفه یونجه در سطح 50 هکتار از دیگر خدمات ارائه شده به عشایر است.

رئیس امور عشایر استان همدان با اشاره به اینکه جامعه عشایری استان همدان متشکل از ایلات ترکاشوند، ترک، حسنوند و جمور است، بیان کرد: جامعه عشایر استان همدان در قالب بیش از 3 هزار خانوار و 13 هزار نفر است.

انتهای پیام/ب

افزایش رونق صنایع دستی در عشایر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.