محیط‌زیست پل‌دختر؛

با شکارچیان در مناطق حفاظت‌شده برخورد قاطع می شود

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست پل‌دختر گفت: سرشماری حیات‌وحش از منطقه حفاظت‌شده تنگ لیلم با حضور جمعی از مسئولان این شهرستان آغاز شد.

به  گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ امیررضا محمدی نژاد گفت: طرح سرشماری حیات‌وحش شهرستان پل‌دختر با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، معاون فرماندار، رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست، کارشناسان، جمعی از محیط‌بانان، مأموران اجرایی و داوطلبان دوستدار طبیعت در منطقه تنگ لیلم آغاز شد.

وی افزود: سرشماری حیات‌وحش هر ساله در دو نوبت تابستانه و زمستانه در منطقه‌های تحت مدیریت و زیستگاه‌های حساس شهرستان پل‌دختر اجرا می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان پل‌دختر گفت: هم‌اکنون طرح سرشماری زمستانه ویژه وحوش کل و بز از روز پنج‌شنبه در پلدختر آغاز و تا تاریخ هفتم دی ماه سال جاری ادامه دارد.

وی افزود: این طرح در مناطق حفاظت‌شده و زیست محیط حساس تنگ لیلم، تنوم،چارتا، دم بز، دارصافه کرکی و هیاوه گردکانه پلدختر اجرا می‌شود.

محمدی نژاد گفت: در این طرح گشت‌ها و پایش یگان ویژه حفاظت محیط‌زیست پل‌دختر به‌صورت دقیق و شبانه‌روزی وضعیت مناطق و حیات‌وحش زیستگاه‌های این شهرستان را نظارت و پایش می‌کنند.

وی افزود: با توجه به این‌که فصل جفت‌گیری حیات‌وحش در مناطق گرمسیری زودتر از سردسیری و از 15 آذر آغاز و به مدت یک ماه ادامه دارد این طرح در شهرستان پلدختر آغاز شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست پل‌دختر گفت: محیط‌بانان و مأموران اجرایی محیط‌زیست در جهت برنامه‌ریزی هدفمند و اعمال مدیریت بهینه و فراهم آوردن آمار دقیق از وضعیت گونه‌های گیاهی و جانوری زیستگاه‌های طبیعی پل‌دختر دلسوزانه و متعهدانه باوجود سختی‌ها و مشکلات زیاد از محیط‌زیست حفاظت می‌کنند.

محمدی نژاد دستیابی به میزان زادآوری وحوش و جمعیت کلی آن‌ها را هدف این سرشماری دانست و افزود: سرشماری حیات‌وحش با تلاش پنج گروه چهار نفره درماه‌های آذر و اردیبهشت هر سال انجام می‌شود.

انتهای پیام/د

برخورد قاطع با شکارچیان در مناطق حفاظت‌شده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.