مردم استان قزوین بیش از ۷۳ میلیارد و ۱۷۸ میلیون ریال به زلزله زدگان کرمانشاه کمک کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ آصفی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین در نشست با اصحاب رسانه با قدردانی از کمک‌های مردمی و اعتماد مردم نوع دوست استان به جمیعت هلال احمر گفت: از این میزان مبلغ بیش از ۱ میلیارد و ۱۵۹ میلیون ریال کمک نقدی است که مردم استان به صندوق‌های مستقر در چادر‌های هلال احمر و شماره حساب‌های این جمعیت واریز کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین، ارزش ریالی کمک‌های غیر نقدی را هم بالغ بر ۷۲ میلیارد و ۱۹ میلیون ریال بیان کرد.

آصفی افزود: اقلام ارسال شده به مناطق زلزله زده کرمانشاه شامل؛ ۳۰۲ هزار و ۴۷۶ بطری آب معدنی، ۲۷۷ هزار و ۵۸۱ قرص نان،۲ هزار و ۴۰۴ تخته موکت، ۱۳ هزار ۴۲۶ تخته پتو، ۹۵ هزار و ۴۷۷ قوطی کنسرو، ظروف، نایلون، لوازم بهداشتی، وسایل گرمایشی، پوشاک، مواد غذایی و انواع دارو بوده است.

وی با بیان اینکه در همان ساعات اولیه وقوع زلزله درکرمانشاه، ۶۵ نیروی عملیاتی با ۱۴ تیم تخصصی از استان به این مناطق اعزام شد گفت: این تیم‌ها شامل یک تیم ارزیاب، ۶ تیم اسکان، یک تیم آنست، یک تیم واکنش سریع و ۶ تیم آوار برداری به همراه ۱۷ خودروی آمبولانس، ست نجات و خودرو‌های کمکدار با تجهیزات انفرادی و گروهی است.

آصفی اضافه کرد: پس از امداد رسانی، تیم ساماندهی حمایت‌های روانی (سحر) با حضور در مناطق آسیب دیده در قالب ۲ تیم ۱۴ نفره به همراه یک روانشناس، برنامه‌های عمومی و اختصاصی را برای گروه‌های سنی مختلف در دستور کار خود قرار دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: این تیم طی ۶ روز حضور در هشت روستا و در ۶ نوبت به ۲ هزار و ۳۰۰ کودک زلزله زده در شهر‌های سرپل ذهاب و قصرشیرین خدمات ارائه کردند.

انتهای پیام/

نشست خبری مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار