مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: پوشش مقطع پیش دبستانی این استان با افزایش افزون بر ۶ برابری از ۱۲ درصد سال ۹۲ هم اینک به ۷۰ درصد رسیده است.

پوشش ۷۰ درصدی پیش دبستانی در سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علیرضا نخعی مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سال ۹۲ هشت هزار نفر در سیستان و بلوچستان زیر پوشش پیش دبستانی بودند که هم اینک این تعداد به حدود ۶۰ هزار دانش آموز رسیده است.

نخعی ادامه داد: از آنجایی که بالاترین نرخ تکرار پایه اول به دلیل ۲ زبانه بودن در کل کشور به سیستان و بلوچستان اختصاص داشت وزارت آموزش و پرورش در طرح جذب نوآموزان پیش دبستانی توجه ویژه‌ای به این استان داشت که این امر سبب افزایش ۶ برابری نوآموان این مقطع شد.

وی افزود: با اقدامات انجام شده و افزایش پوشش مقطع پیش دبستانی نرخ تکرار پایه دوره ابتدایی در سیستان و بلوچستان کمتر از نصف و به سه درصد رسیده است.

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تاکید کرد: شاخص‌های توسعه آموزشی در این استان در چهار سال اخیر ۱۰ درصد بهبود پیدا کرده که افزون بر سه برابر متوسط کشوری است.

نخعی گفت: همچنین در این سال‌ها ۱۵۰ هزار کودک که در گذشته تجربه حضور در کلاس درس را نداشتند یا ترک تحصیل کرده بودند توانستند از امکانات تحصیلی بهره‌مند شوند.

وی ساخت هزار مدرسه جدید در سیستان و بلوچستان را یکی از دستاورد‌های آموزش و پرورش در سال‌های اخیر ذکر کرد و افزود: جذب بازماندگان از تحصیل در این سال‌ها با وجود کمبود فضا‌های آموزشی به روش‌های مختلف از جمله افزایش تراکم در هر کلاس ۲ نفر در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سواد آموزی در این استان در سال‌های اخیر چهار و نیم برابر کشور رشد داشته است.

بیش از ۶۲۰ هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان در ۶ هزار و ۳۰۰ مدرسه تحصیل می‌کنند و ۳۶ هزار و ۷۰۰ فرهنگی نیز سکان دار تعلیم و تربیت در این استان هستند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار